رسانه‌ عبری: دفتر زلنسکی مقام‌های تل‌آویو را تحریم کرده است

۰۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۹ کد : ۲۰۲۱۴۶۸ سرخط اخبار

منابع رسانه‌ای عبری از مخالفت اعضای دفتر رئیس جمهوری اوکراین با دیدار و گفت‌وگو با افراد وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل عصبانیت وی از این رژیم در پی عدم کمک به کی‌یف در جنگ مقابل روسیه پرده برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های عبری در این باره اعلام کرد که دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صهیونیست‌ها را تحریم کرده و این تصمیم طی روزهای اخیر به وضوح مشاهده و احساس شده است.

شبکه عبری زبان «کان» در این باره گزارش داد: نشانه‌های خشم زلنسکی و اعضای دفترش از مقامات تل‌آویو در حال نمایان شدن است و آنها نوعی تحریم را علیه مقامات بلندپایه تل‌آویو اعمال کرده‌اند.

این شبکه به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: آندری یرماک، مدیر دفتر زلنسکی و مرد شماره دو اوکراین ماه گذشته میلادی حاضر به گفت‌وگوی تلفنی با یک مقام اسرائیلی نشد و در این باره گفت که از بنیامین نتانیاهو انتظار دارند از اوکراین حمایت کرده و بعد به کی‌یف بیاید.

همچنین این شبکه فاش کرد، در هفته‌های اخیر گروه‌های مختلفی از سفیرانی که دولت‌هایشان به عنوان حامی اوکراین شناخته شده‌اند، به دفتر زلنسکی دعوت شده‌اند تا با مقامات ارشد دفتر وی صحبت کنند، اما سفیر رژیم صهیونیستی به این گفت‌وگوها دعوت نشده است.

پیشتر نیز یوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی از پیام تهدید کی‌یف به مقامات رژیم صهیونیستی درباره ادامه روند کوچاندن شهروندان اوکراینی از سرزمین‌های اشغالی پرده برداشته بود. سفیر اوکراین گفت که دولت اوکراین تحقیر شهروندانش را هنگام ورود به اراضی اشغالی تحمل نخواهد کرد. او افزود: ما توافق‌های دوجانبه لغو روادید را متوقف خواهیم کرد. این گزینه روی میز دولت ما قرار دارد.


( ۱ )

نظر شما :