حیدری: عضویت ایران در بریکس حکایت از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد

۰۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۲ کد : ۲۰۲۱۴۲۸ سرخط اخبار

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عضویت ایران در گروه بریکس باعث تولید قدرت و رفع تحریم‌ها شده و حکایت از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عضویت ایران در گروه بریکس گفت: بریکس گروهی است که قدرت منطقه‌ای و اثرگذاری جهانی دارد و نقش جمهوری اسلامی هم در معادلات جهانی کاملا مشخص است. لذا عضویت ایران در پیمان‌هایی همچون بریکس حکایت از اثرگذاری و قدرت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریمی که در طی سال‌های گذشته آمریکا و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی اعمال کرد، عضویت ایران در پیمان شانگهای و عقد قراردادهای ۲۵ ساله با چین و ۲۰ ساله با روسیه و بحث روابط ایران و عربستان و دیگر کشورهای منطقه‌ای همه نشان دهنده نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در تحولات جهانی و بین‌المللی است که در نهایت همین نقش باعث شد ایران را به عنوان عضو موثر بریکس بپذیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عضویت ایران در بریکس حکایت از نقش ژئوپلیتیک و قدرت جمهوری اسلامی دارد. البته که دولت در دو سال گذشته تمامی تلاشش را برای بهره گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی به نفع نظام و ملت انجام داده است لذا می‌توان گفت که عضویت ایران باعث تولید قدرت و رفع تحریم‌ها و بی اثر کردن آن می‌شود و دستاوردهای ملی به دنبال دارد.


( ۱ )

نظر شما :