برگزاری ششمین هفته فیلم ایرانی در توکیو

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۴۱ کد : ۲۰۲۱۱۵۴ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: ششمین هفته فیلم ایرانی در توکیو از ۱۹ تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ در سالن لیبراهال توکیو برگزار خواهد شد.

سعادت آذر خبر داد، رایزن فرهنگی کشورمان در توکیو ضمن اعلام این خبر گفت کخ انتخاب فیلم براساس ذائقه مخاطبین ژاپنی در دستور کار است و امیدوارم جشنواره ها و هفته های فیلم ایرانی بتواند توجه ژاپنی ها را برای توجه بیشتر به فیلم ایرانی جلب کند. 

در این جشنواره تعداد ۸ فیلم از سینمای ایران به روی پرده خواهد رفت. برگ جان، غلامرضا تختی، موقعیت مهدی، معجزه بناسان، سرخ پوست، یدو، درخت گردو و بادیگارد فیلم های ایرانی جشنواره فیلم خواهند بود.

با توجه به اشتراکات فرهنگی مشترک و وجود تجارب تاریخی و زیست اجتماعی فرهنگی مشابه میان دو ملت امیدواریم، هرصه سینما و فیلم به عنوان ابزار موثر در توسعه دیپلماسی فرهنگی دو کشور مفید باشد. 

رایزن فرهنگی ایران در توکیو ادامه داد که توجه به خانواده و ارزش های خانوادگی، پایداری ارزش های سنتی، توجه به نقش گروه های مرجع، دوری از ابتذال و هرگونه سطحی نگری در سینما، نقش احساسات در زندگی و الگوهای تاریخی و تمدنی و مهمتر از همه تاب آوری تاریخی و شکوفایی بعد از رنج های بسیار، مهمترین ویژگی مشترک فرهنگی و اجتماعی ایران و ژاپن است. 

هرکدام از این  ویژگی های مشترک می بایستی به کانون تبادل فرهنگی تبدیل شود و در  این راستا سینما و فیلم نقش مهمی دارد. فیلم مهمترین ابزار گفتگوی بدون واسطه ملتهای دوکشور است.

علی سعادت آذر در ادامه اضافه کرد بازیگران و کارگردانان مشهور سینمای ایران که در فیلم های یادشده حضور دارند نیز به همراه برخی از فعالین فرهنگی موزه صلح ایران به توکیو آمده اند تا به غنای این جشنواره افزوده شود. 

نقد و بررسی سینمای ایران، گفتگو در خصوص تبادل فیلم بین دو کشور و نیز اجرای قطعه های از موسیقی سنتی در منطقه میناتوکو توکیو از دیگر برنامه های ششمین جشنواره فیلم ایران در توکیو است.


نظر شما :