روایت اوکراینی‌ها از ضدحمله

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۶ کد : ۲۰۲۱۰۳۵ سرخط اخبار

تصاویر و ویدئوهای ثبت‌شده از یک پهپاد نشان می‌دهند که روستای "استارومایورسکه" تقریبا نابود و ویران‌ به نظر می‌رسد اما اوکراینی‌ها این روستای کوچک را به‌عنوان "نماد دستاورد ارتش اوکراین در ضدحمله‌اش" تلقی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سی‌ان‌ان در گزارشی نوشته است: البته سرنوشت این روستا کار را برای اوکراین و پیشروی‌اش دشوارتر می‌کند. پس از نبردهای سنگین، به سختی دیواری باقی مانده تا نیروهای کی‌یف بتوانند پشت آن پنهان شوند و این امر پیشروی این نیروها را که به‌سختی کسب شده، در برابر توپ‌های روسیه آسیب‌پذیر می‌کند.

این مسئله دقیقا همان چیزی است که روز دوشنبه گزارش شد. ابتدا گفته شد که گلوله‌باران مداوم، ویرانه‌های این روستا را کاملا از بین برده است. مقامات روس بعدا گفتند که نیروهای اوکراین را از روستا بیرون کرده‌اند اما اوکراین قویا چنین چیزی را رد کرد.

یکی از سربازان نیروهای دفاع ارضی اوکراین ضمن اشاره به حمله ده روزه در "استارومایورسکه" گفت: وقتی که شما زیر گلوله‌باران دشمن حمله می‌کنید، هیچ جایی برای پنهان شدن وجود ندارد. این سخت‌ترین قسمت نبرد است. طی هفته گذشته نیروهای روس سعی کردند این روستا را دو بار با گروه‌های کوچک به‌کنترل خود دربیاورند.

سربازان در خط مقدم روستاها با اشاره به ضدحمله اوکراین به سی‌ان‌ان گفتند: «امیدها برای سرعت سریع‌تر پیشروی بالاست اما شاید همین امیدها به خاطر قدرت هوایی روسیه و خستگی اوکراین فروکش کند.»

چند روز پیش اوکراین از به‌دست گرفتن کنترل روستا "استارومایورسکه" در منطقه دونتسک خبر داد.

آندری کوالف، سخنگوی ستاد مشترک ارتش اوکراین پیشتر مدعی شد، نیروهای این کشور در مسیر "استارومایورسکه" در جبهه بردیانسک واقع در جنوب ولیکا نووسیلکا موفقیت‌هایی داشتند. ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز اذعان کرد، نیروهای روس برای جلوگیری از پیشروی نیروهای اوکراین در جبهه جنوبی، به شدت مقاومت می‌کنند.


( ۲ )

نظر شما :