نمایش قدرت چین، در آستانه مانورهای نظامی تایوان

۳۱ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۹ کد : ۲۰۲۰۷۵۷ سرخط اخبار

مقامات تایوانی اعلام کردند که در آستانه رزمایشات نظامی تایوان برای مقابله با یک «تهاجم» احتمالی، چین چندین هواپیمای جنگی خود را به سوی این جزیره خودگردان فرستاده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پی‌ای مدیا، تایوان قرار است طی چند روز آینده رزمایش سالانه خود را با هدف افزایش آمادگی نظامی جهت مقابله با یک حمله احتمالی برگزار کند.

ارتش جزیره تایوان همچنین رزمایش دیگری را با هدف آماده‌سازی غیرنظامیان برای بلایای طبیعی و همچنین تمرین تخلیه و خارج‌سازی در صورت یک حمله هوایی برگزار خواهد کرد.

با این حال وزارت دفاع تایوان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آزادی‌بخش خلق چین ۳۷ هواپیما از جمله جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها و همچنین هفت کشتی نیروی دریایی را بین ساعت ۶ صبح روز جمعه تا ۶ صبح روز شنبه به وقت محلی به اطراف تایوان فرستاد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در میان آن‌ها جنگنده‌های جی-۱۰ و جی-۱۶ و بمب‌افکن‌های اچ-۶ و ۲۲ هواپیمای جنگی کشف‌شده از خط میانی در تنگه تایوان، خطی که همچون یک منطقه حائل غیررسمی بین دو طرف عمل می‌کند، عبور کرده‌اند و یا وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده‌اند.

چین، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه روابط رسمی این جزیره با کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی را "نقض حاکمیت پکن" تلقی می‌کند. همچنین اخیرا خبری از سفر آتی ویلیام لای، معاون رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا منتشر شده که خشم چین را برانگیخته است. در ماه آوریل چین رزمایش‌هایی را در اطراف تایوان در واکنش به دیدار تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در لس آنجلس برگزار کرد.


( ۲ )

نظر شما :