آذربایجان مدعی ایجاد پارازیت‌ از سوی ارمنستان علیه هواپیمای مسافربری‌اش شد

۲۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۵:۱۸ کد : ۲۰۲۰۶۴۶ سرخط اخبار

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در گزارشی مدعی شد، "تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنستان" در خاک جمهوری آذربایجان – جایی که نیروهای صلحبان روسی به‌طور موقت در آن مستقر هستند – پارازیت‌های رادیویی را علیه سیستم‌های پروازهای داخلی و خارجی که از حریم هوایی جمهوری آذربایجان عبور می‌کنند، می‌اندازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت «آذِر نیوز»، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گفت: درنتیجه استفاده از پارازیت‌های رادیویی علیه هواپیمای مسافربری گالف‌استریم جی۲۸۰ شرکت هواپیمایی جمهوری آذربایجان، سیستم جی‌پی‌اس این هواپیما دچار مشکل شد.

این وزارتخانه افزود: استفاده از پارازیت‌های رادیویی توسط "تشکیلات مسلح غیرقانونی ارمنستان" ثبت و شناسایی شد. علی‌رغم درخواست‌های مطرح شده به نیروهای صلحبان روسی مبنی بر اینکه چنین مواردی خطرات جدی برای ایمنی هواپیما ایجاد می‌کند، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مشکلات و درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به این موضوع ختم نمی‌شود. این دو کشور منطقه قفقاز اوایل دهه ۱۹۹۰ در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای کنترل منطقه مورد مناقشه قره‌باغ با یکدیگر درگیر شدند و گاها یکدیگر را به گلوله‌باران مواضع خود متهم می‌کنند.


( ۴ )

نظر شما :

موسوی ۲۵ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵
دروغ می گوید دنبال بهانه و راه اندازی جنگ به سفارش اسرائیل در منطقه است/