روز دوم یورش به جنین

تل اویو به اهداف خود می رسد؟

۱۴ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۲۰۴۵۷ اخبار اصلی خاورمیانه
تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی همراه با اعزام نیروهای کمکی ارتش اشغالگر به آنجا و در حالی که گروه‌های مقاومت به دفع تجاوزات ادامه می‌دهند، وارد دومین روز خود شده است. به گزارش الجزیره، حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری وارد دومین روز خود شد و اشغالگران بامداد دیروز سه‌شنبه نیز با این اظهارات که عملیات تا زمان محقق شدن اهدافش ادامه می‌یاید، نیروهای کمکی بیشتری را در تلاش برای یورش به اردوگاه به کار گرفتند.
تل اویو به اهداف خود می رسد؟

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: رسانه‌های عبری و فلسطینی بعد از ظهر دیروز سه شنبه از زخمی شدن چند صهیونیست در اثر حادثه زیرگیری با خودرو در پایتخت رژیم اسرائیل خبر دادند که 10 نفر زخمی به دنبال داشت و حال سه تن از آن ها وخیم گزارش شده است. ویدئو و تصاویری از عملیات مقاومت در تل آویو منتشر شده است، نشان می دهد فلسطینی شهادت طلب ابتدا با خودرو صهیونیست ها را زیر گرفته و سپس به سمت آنها تیراندازی می کند.

احتمال می‌رود این عملیات شهادت طلبانه در واکنش به یورش گسترده و کم سابقه ارتش رژیم اسرائیل به اردوگاه جنین در کرانه باختری باشد که از روز دوشنبه شروع شده و تا کنون 10 شهید برجای گذاشته است. عامل عملیات نیز در پی تیراندازی یک صهیونیست غیرنظامی که در آن مکان حضور داشت، به شهادت رسیده است. با این حال هنوز از هویت عامل این عملیات خبری منتشر نشده است. این عملیات موجی از وحشت را در تل آویو حاکم کرده و رئیس پلیس این شهر به تمامی نیروها دستور آماده‌باش داده است.

تصاویر منتشر شده از محل عملیات پرسنل امدادرسانی را نشان می‌دهد که تلاش دارند زخمی‌ها را نجات داده و به بیمارستان منتقل کنند. در پی این عملیات، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «این اولین پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم جنین بود.» او با تمجید از مبارزان فلسطینی در اردوگاه جنین، تأکید کرد که رژیم اسرائیل هزینه جنایت‌های خود را خواهد داد.

-    روز دوم یورش

تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهر و اردوگاه جنین در کرانه باختری اشغالی همراه با اعزام نیروهای کمکی ارتش اشغالگر به آنجا و در حالی که گروه‌های مقاومت به دفع تجاوزات ادامه می‌دهند، وارد دومین روز خود شده است. به گزارش الجزیره، حمله رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن در شمال کرانه باختری وارد دومین روز خود شد و اشغالگران بامداد دیروز سه‌شنبه نیز با این اظهارات که عملیات تا زمان محقق شدن اهدافش ادامه می‌یاید، نیروهای کمکی بیشتری را در تلاش برای یورش به اردوگاه به کار گرفتند. خبرنگار الجزیره گزارش داد که خودروهای نظامی اسرائیل با همراهی بلدوزر به سمت تعدادی از محورها در ورودی شرقی اردوگاه جنین در حال پیشروی هستند و به نظر می‌رسد این مقدمه‌ای برای عملیاتی کامل باشد.

در کنار آن، ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی شماری از فلسطینیان را ربوده و خرابی‌هایی را در این منطقه به بار آورد. وب‌سایت 0404 عبری به نقل از ارتش این رژیم گزارش داد، «تاکنون 120 فلسطینی ربوده شده است.» رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که نظامیان صهیونیست خود را برای حمله به 10 هدف جدید باقیمانده در اردوگاه که ادعا می‌شود مبارزان فلسطینی در آنجا حضور دارند، آماده می‌کند.

هم چنین در پی حملات هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به اهدافی در اردوگاه جنین ستون دودی در منطقه به هوا برخاست. در همین راستا، رسانه‌های فلسطین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی محله «عبدالله عزام» در داخل اردوگاه جنین را بمباران کرده است. در حالی که عملیات در ساعات اولیه دیروز سه شنبه وارد مرحله جدیدی شده، هزاران شهروند فلسطینی نیز برای فرار از آتش حملات اسرائیل که خانه‌هایشان را هدف قرار می‌دهد، منازلشان را ترک کرده‌اند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حدود ۳۰۰۰ نفر از ساکنان، اردوگاه جنین را تخلیه کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی دیروز گزارش دادند که دولت این رژیم با درخواست ارتش و شاباک برای ادامه عملیات جنین موافقت کرده است.شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که ارتش و شاباک به نتانیاهو اعلام کردند که باید عملیات جنین ادامه یابد؛ چراکه اهداف آن محقق نشده است. همچنین یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد که حمله به جنین همچنان تا زمان از بین بردن زیرساخت‌های نظامی مقاومت در آن ادامه خواهد یافت.

در عملیات گسترده نیروهای اسرائیلی علیه شهر و اردوگاه جنین تاکنون ۱۰ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است. با این وجود سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که صهیونیست‌ها مانع از ورود کادر پزشکی به اردوگاه جنین برای مداوای مجروحان می‌شوند. دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در فلسطین نیز اعلام کرده است که سه کودک در میان شهدای جنین هستند. این دفتر همچنین نگرانی و ناراحتی خود را از ادامه حمله اسرائیل به اردوگاه جنین ابراز کرد.

-    پاسخ مقاومت

در حالی یورش صهیونیست ها به اردوگاه و شهر جنین وارد روز دوم شده که گروه های مقاومت نیز همچنان در حال مبارزه هستند. در این رابطه گردان‌های القدس اعلام کرد که یگان ویژه آن در جنین در کمینی نظامیان صهیونیست در محور «الدمج» را هدف قرار داده و شماری از آنها را مجروح کرده است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام نیز در اردوگاه جنین درباره درگیری‌های دیروز سه شنبه اعلام کرد که مجاهدان ما از همه جناح‌ها همچنان درگیر رویارویی همه جانبه با ارتش رژیم اشغالگر هستند. در بیانیه این گروه مقاومت آمده است که نیروهای ما در چارچوب تاکتیک‌ها و تمهیدات میدانی با دشمن صهیونیستی درگیر هستند؛ تاکتیک‌هایی که بیشترین تلفات خسارت را به دشمن وارد می‌کنند و آن را شکست خورده و سرافکنده از جنین خارج خواهد کرد.

هم چنین تیپ جنین وابسته به گردان‌های سرایا القدس دیروز از سرنگونی یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. این تیپ اعلام کرد که نیروهای ما موفق به سرنگونی یک پهپاد اسرائیلی در آسمان اردوگاه جنین شدند و این چهارمین پهپاد دشمن است که از زمان آغاز تجاوز سرنگون می‌شود. افزون بر آن تیپ جنین بامداد دیروز اعلام کرد که یک خودروی نظامی را با بمب «تامر» از پیش آماده شده هدف قرار داده و با کمین کردن برای نیروهای صهیونیستی با گلوله‌های مستقیم در محله الدمج آنها را هدف قرار داده است.

رسانه‌های عبری از زخمی شدن یک سرباز صهیونیست در تبادل آتش در داخل اردوگاه جنین خبر دادند، در حالی که رویترز تصویری از انتقال سربازان مجروح اسرائیلی با هلیکوپتر نظامی منتشر کرد. گروه‌های مقاومت فلسطین تأیید کردند که در جریان کمین‌ها و حملات با بمب‌ها در جنین به سربازان اشغالگر خسارت های جدی وارد کرده‌اند.

کلید واژه ها: اسرائیل بنیامین نتانیاهو کرانه باختری جنین تل آویو جنبش حماس جنبش جهاد اسلامی


( ۶ )

نظر شما :

ابراهیم قدیمی ۱۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۲
اسرائیل متاسفانه به اهداف خود در مورد اعراب که هرکدام ساز خود را میزنند وکنار گذاشتن انها از مسئله فلسطین ومعرفی خود بعنوان یک کشور پیشرفته به شرق وغرب متاسفانه مدتها است که رسیده است۔ولی در مورد فلسطینیان وشکست انها با تمام حمایت های بینالمللی وتجهیزات مجانی نظامی و پرده کشی هائی که برروی جنایات انها کشیده میشود نرسیده است۔ وهنوز در خم گوچه اول است۔این همه مقاومت از فلسطینیان در این شرایط سخت قابل تحسین است۔