جزئیات جدیدی از اتصال برق عراق به شورای همکاری

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۸ کد : ۲۰۲۰۲۴۷ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق، جزئیات جدیدی از اتصال شبکه برق عراق و کشورهای شورای همکاری اعلام کرد.

به گزارش الفرات نیوز، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، گفت که عراق از کمبود قابل توجه در تولید برق رنج می برد به گونه ای که نیاز عراق در زمان اوج به 34 هزار مگاوات می رسد در حالی که عراق در حال حاضر تنها 26 هزار مگاوات تولید می کند.

وی افزود که به محض آغاز پروژه اتصال برق عراق به شورای همکاری، که در نخستین مرحله هزار مگاوات انرژی تامین می کند، علاوه بر اتصال با اردن که 150 مگاوات و اتصال با ترکیه که 300 مگاوات را تامین می کند، می توان این کمبود را تا حدی جبران کرد.

موسی تصریح کرد که اتصال شبکه برق عراق و شورای همکاری، فوائدی دارد که در راس آنها کمک به متنوع سازی منابع انرژی برای کاهش تکیه بر سوخت فسیلی و گازی است.

سخنگوی وزارت برق عراق افزود که با این پروژه می توان در زمان اوج انرژی تبادل کرد و انرژی مازاد عراق نیز به این کشورها بازگردانده شود.

وی اظهار داشت که اتصال شبکه برق عراق با شورای همکاری، عراق را در سال های آتی به گذرگاه انرژی بین کشورهای صادرکننده و وارکننده انرژی تبدیل خواهد کرد در نتیجه عراق به مرکز مهم ترانزیت انرژی تبدیل خواهد شد.

سخنگوی وزارت برق عراق ضمن اشاره به تلاش عراق برای استفاده از انرژی پاک، درخصوص قیمت برق وارداتی از شورای همکاری گفت که قیمت جهانی انرژی و قیمت اوپک در آن لحاظ خواهد شد.

موسی گفت که اتصال برق عراق به شورای همکاری برای بی نیاز شدن از گاز ایران یا گاز ملی برای نیروگاه های برق کافی نخواهد بود.


( ۲ )

نظر شما :