سرمایه‌گذاری‌های ترکیه در خارج به ۵۰.۸ میلیارد دلار رسید

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۸ کد : ۲۰۲۰۲۴۶ سرخط اخبار

ترکیه به صورت مستقیم تا پایان سال گذشته بیش از دو هزار و 33 پروژه سرمایه گذاری در 128 کشور دارد.

به گزارش آناتولی، براساس اعلام وزارت بازرگانی ترکیه، سرمایه گذاری های مستقیم ترکیه در خارج از کشور تا پایان سال گذشته به 50.8 میلیارد دلار رسید.

بنابر اطلاعاتی که به آناتولی رسیده است، حجم سرمایه گذاری های خارجی افراد خارجی حقیقی و حقوقی مقیم ترکیه تا پایان سال 2022 به 54.1 میلیارد دلار بود.

به معنای دیگر، سرمایه گذاری های خارجی در ترکیه، بیش از سرمایه گذاری های این کشور در خارج است.

ترکیه طی سال های گذشته در تشویق سرمایه گذاری های خارجی برای جذب سرمایه به بازارهای داخلی موفق بوده است.

ترکیه در میان دو هزار و 33 سرمایه گذاری که در اتحادیه اروپا صورت گرفته، 750 سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

ترکیه همچنین 465 سرمایه گذاری در روسیه، بریتانیا و کشورهای حوزه بالکان و اعضای انجمن تجارت آزاد اروپا و منطقه شرق اروپا انجام داده است.

در کشورهای آسیایی نیز، 229 سرمایه گذاری توسط ترکیه صورت گرفته که 222 کشور از خاور نزدیک و میانه و 183 سرمایه گذاری در امریکای شمالی، 77 سرمایه گذاری در شمال افریقا و 57 سرمایه گذاری در سایر کشورهای افریقا صورت گرفته است.

ترکیه 24 سرمایه گذاری در اقیانوسیه و 18 سرمایه گذاری در امریکای مرکزی و منطقه دریای کارائیب و سرمایه گذاری های دیگری در کشورهای امریکای جنوبی نیز دارد.

سهم کشورهای اروپایی از کل سرمایه گذاری های خارجی ترکیه حدود 37.41 درصد و سایر کشورهای این قاره 22.93 درصد است.

هلند با 189 سرمایه گذاری ترکیه تا پایان 2022 با سرمایه 21 میلیارد و 238 میلیون و 600 هزار دلار، در رتبه نخست و بریتانیا و امریکا و سپس آلمان در رتبه های بعدی بیشترین سرمایه گذاری خارجی ترکیه قرار گرفتند.


( ۴ )

نظر شما :