دو وکیل تیم حقوقی ترامپ استعفا دادند

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۵ کد : ۲۰۱۹۹۵۰ سرخط اخبار

دونالد ترامپ در واکنش به انتشار کیفرخواست ۳۸ ماده‌ای علیه خود، مدعی شد که حق داشته اسناد محرمانه آمریکا را نگه دارد و هیچ جرمی مرتکب نشده است. در همین حال، دو تن از وکلای او اعلام کردند که دیگر وکالت ترامپ را بر عهده نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی گفت: بر اساس قانون سوابق ریاست‌جمهوری، من حق دارم تمام این کارها را بکنم. بر اساس پرونده «پرونده کشوی جوراب کلینتون» تصمیم روشن است. هیچ جرمی اتفاق نیفتاده، مگر توسط وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی که سال‌هاست علیه من فعالیت می‌کنند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در طول دوران حضور خود در کاخ سفید گفت‌وگوهایش با یک مورّخ را در نوار صوتی ضبط و آن‌ها را در کشور جوراب‌های خود نگه می‌داشت. او سپس با پایان دوران ریاست‌جمهوری خود، استدلال کرد که این نوارها - هرچند حاوی اطلاعاتی درباره ریاست‌جمهوری آمریکا هستند، اما - بخشی از بایگانی شخصی او محسوب می‌شوند، نه کاخ سفید. بدین ترتیب، کلینتون توانست این کاست‌ها را با خود به خانه ببرد.

در روز جمعه کیفرخواستی منتشر شد که ترامپ و یکی از دستیارانش را به مجموعاً ۳۸ فقره جرم متهم می‌کند، از جمله اظهارات نادرست و «احتباس» عمدی اطلاعات دفاع ملی آمریکا.

این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا با بیان این که «هیچ‌چیز برای پنهان‌کردن» نداشته و با مقامات بی‌چون‌وچرا همکاری کرده است، گفت که هیچ‌کس به او نگفته بود که حق ندارد اسناد شخصی را که با خود از کاخ سفید به عمارتش در مارالاگو برده، نگاه کند.

او همچنین این پرسش را مطرح کرد که چرا جک اسمیت، «نماینده ویژه» وزارت دفاع درباره عدم مدیریت صحیح اطلاعات طبقه‌بندی‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا تحقیق نمی‌کند.

ترامپ و بایدن با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ مواجه هستند و ازآنجاکه دولت کنونی آمریکا به دلیل وجود تعارض منافع نمی‌تواند مستقیماً درباره این اسناد تحقیق کند، وزارت دادگستری این کشور یک «نماینده ویژه» برای این کار انتخاب کرده که فردی مستقل و بی‌طرف است.

دونالد ترامپ گفت: بایدن جعبه‌هایش (که حاوی اطلاعات محرمانه آمریکا بودند) را به همه‌جا برد، از محله چینی‌ها گرفته تا دفتر وکیلش در بوستون. چرا این جک اسمیت روان‌پریش آن‌ها را بررسی نمی‌کند؟

علاوه بر این، ترامپ تصاویری را که به‌تازگی منتشر شده و جعبه‌های حاوی اسناد را در مارالاگو نشان می‌دهند، رد کرد و گفت که محتوای پخش‌شده آن‌ها روزنامه و تصاویر خصوصی بوده است.

او با بیان اینکه این جعبه‌ها پیش از سررسیدن اف‌بی‌آی مرتب، منظم و تمیز بوده‌اند، گفت که شاید پای مأموران اف‌بی‌آی به جعبه‌ها گیرکرده و آن‌ها را پخش کرده است، همان‌طور که اسنادی را هم روی زمین چیده و «صحنه‌سازی» کردند.

دونالد ترامپ همچنین گفت که جو بایدن، جک اسمیت و مریک گارلند (دادستان کل آمریکا) «ترامپ‌ستیز» هستند و نمی‌توانند با او رفتاری عادلانه داشته باشند.

ترامپ قرار است روز سه‌شنبه برای رسیدگی در دادگاه فدرال در میامی حاضر شود و این در حالی است که دو تن از وکلای او پس از انتشار کیفرخواست استعفا دادند.

جیم تراستی و جان رولی، وکلای نامبرده دلایل کناره‌گیری خود از تیم حقوقی دونالد ترامپ را اعلام نکردند، اما گفتند که با توجه کیفرخواست، «اکنون منطقی است» که استعفا دهند.

ترامپ با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی خود به نام «تروث سوشال» گفت که حالا تاد بلانش وکیل او در این پرونده خواهد بود؛ شخصی که وکالت ترامپ را در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ بر عهده دارد.


( ۲ )

نظر شما :