مقتدایی: تعاملات بیشتر با همسایگان یکی از پیامدهای دستیابی به پیشرفت موشکی است

۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۴ کد : ۲۰۱۹۸۸۵ سرخط اخبار

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: یکی از پیامدهای دستیابی ایران به پیشرفت موشکی تامین امنیت بیشتر، دیپلماسی اداری و تعاملات بیشتر با همسایگان است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقتدار یکی از ابزارهایی است که کشورها در اختیار دارند تا در زمینه‌های مختلف از جمله دیپلماسی پایگاه محکم‌تری داشته باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته تلاش کرده با تکیه بر دانش بومی و فناوری‌های داخلی و توان متکی بر آن کارهای خود را پیش ببرد. اکنون سطح بالاتری از پیشرفت در عرصه بین المللی را برای ایران اسامی را شاهد هستیم که این امر کمک می‌کند تا در معاملات بین‌المللی بتوان این واقعیت را ترسیم کرد که ایران توان دفاعی خود را در بالاترین سطح در اختیار دارد و می‌تواند با تکیه بر توان داخلی جریان امور را به نفع خود و کشورهای منطقه تامین کرده و در راستای ثبات سازی منطقه حرکت کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در سال‌های گذشته همواره ایران در مسیر پیشرفت در عرصه دفاعی حرکت کرده است اضافه کرد: اکنون دانشمندان ایرانی با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از داشته‌های خود به پیشرفت‌های مختلفی در حوزه دفاعی رسیده‌اند. ساخت چنین موشکی نیازمند آن است که هزاران دانشمند و صدها مرکز پژوهشی دارای توانمندی دانش بنیان دور هم جمع شده و بتوانند هم‌افزایی لازم را داشته باشند آنچه پیش روی جهانیان است دانش و فناوری‌های دانش پایه‌ای است که در بحبوحه تحریم‌ها رقم خورده آن هم در شرایطی که رقیب ما ادعا می‌کرد که می‌تواند تحریم‌های فلج کننده‌ای داشته باشد.

مقتدایی تاکید کرد: پیشرفت‌های دفاعی ایران برای تامین و ایجاد صلح است؛ ما از داشته‌هایمان برای ایجاد ثبات امنیتی در منطقه استفاده می‌کنیم. ما هیچ گاه به فکر تجاوز نیستیم، اما به فکر دفاع همه جانبه هستیم؛ لذا یکی از پیامدهای دستیابی ایران به پیشرفت موشکی تامین امنیت بیشتر، دیپلماسی قوی و تعاملات بیشتر با همسایگان است. اکنون ایران به عنوان قدرت نوظهور در کانون توجه دیپلماسی قرار گرفت.


نظر شما :