لاوروف: باید به طور سیستماتیک با تحریکات رسانه‌ای آمریکا علیه روسیه مقابله کرد

۰۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۸ کد : ۲۰۱۸۰۰۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اظهار کرد، امروزه همزمان با جنگ اوکراین، به شکلی ویژه نیاز است تا با تحریکات رسانه‌ای آمریکا و متحدانش علیه مسکو برخورد شود و این برخورد باید به شکلی سیستماتیک انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست با روسای دفاتر منطقه‌ای وزارت امور خارجه کشورش در یک سخنرانی گفت: بی‌تردید امروزه با توجه به جنجالی که آمریکا و اقمارش در فضای اطلاع‌رسانی جهان راه انداخته‌اند، تا بدون اغراق، کشور ما را در مقابل چشمان جامعه جهانی شیطانی و سیاه جلوه دهند، تقاضا برای ترویج یک تصویر عینی از کشور ما به طور خاص وجود دارد.

او افزود: و تلاش برای مقابله با یک چنین تحریکاتی باید به شکلی سیستماتیک صورت بگیرد.

روسیه عملیات نظامی خود را در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین آغاز کرد. غرب در پاسخ به این عملیات روسیه به اعمال تحریم‌های جامع علیه مسکو و در عین حال تشدید حمایت نظامی خود از کی‌یف روی آورد.

مسکو بارها هشدار داده است که دولت‌ها و رسانه‌های غربی یک کارزار انتشار اطلاعات دروغ را درباره درگیری‌ها در اوکراین با هدف ترویج روایت خودشان از رخدادها علاوه بر اشاعه احساسات روس‌هراسانه در جامعه به راه انداخته‌اند. تعداد زیادی از کشورها هم از ابتدای درگیری در اوکراین دست به سانسور رسانه‌های دولتی روسیه زده‌اند.


( ۱ )

نظر شما :