رئیس هلال احمر سوریه خطاب به اروپا: نمایش مسخره تحریم‌ها را تمام کنید!

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۳ کد : ۲۰۱۷۶۰۲ سرخط اخبار

رئیس سازمان هلال احمر سوریه اعلام کرد: ما خواهان لغو محاصره و تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه برای رویارویی با پیامدهای زلزله ویران‌گر هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، خالد حبوباتی، رئیس سازمان هلال احمر سوریه در کنفرانس خبری در دمشق عنوان داشت: ما به تجهیزات سنگین و آمبولانس‌ها و خودروهای آتش‌نشانی نیاز داریم تا بتوانیم به عملیات نجات و آواربرداری‌ها ادامه دهیم؛ این امر ایجاب می‌کند که تحریم‌ها از سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن برداشته شود.

وی تاکید کرد: تعداد قربانیان رو به افزایش است و چندین ساختمان وجود دارد که با خطر فروپاشی مواجه است. نتایج زلزله، فاجعه بار است و نیروهای داوطلب ما در وضعیت آماده باش هستند اما ما تجهیزات کم داریم.

این مسئول سوری اظهار کرد که دولت سوریه ۱۲۶ پناهگاه را در حلب، ۲۳ پناهگاه در لاذقیه، ۵ پناهگاه در حماه، ۳ پناهگاه در حمص و سه پناهگاه در طرطوس ایجاد کرده تا به آسیب دیدگان کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های اقتصادی بر وضعیت انسانی تاثیر گذاشته است. تعدادی از کشورها کمک‌هایی فرستاده‌اند، اما فاجعه بزرگ است و ما به کمک همگان نیاز داریم. ما تماس‌هایی از سوری‌ها در تعداد زیادی از کشورها دریافت کرده‌ایم و حساب بانکی را برای دریافت کمک‌های مالی افتتاح خواهیم کرد. احتمال افزایش تلفات انسانی وجود دارد.

حبوباتی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: از اتحادیه اروپا درخواستی دارم... تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه باید برداشته شوند. این نمایش خنده دار و مسخره را پایان دهید. الان بعد از این فاجعه زمان برداشتن تحریم‌ها فرا رسیده تا بتوانیم به تجهیزات سنگین دسترسی داشته باشیم. امیدوارم فورا با ما همکاری صورت بگیرد، ما کاملا آماده‌ایم.

از سوی دیگر، سازمان یونسکو نسبت به وضعیت در حلب بعد از زلزله اخیر که طی آن قلعه حلب در معرض آسیب‌های بسیاری قرار گرفت، نگرانی شدید خود را ابراز کرد. این سازمان اعلام کرد: ما درصدد هستیم کارشناسان را در ارزیابی میزان خسارت‌هایی که به مکان‌های آثار باستانی آسیب دیده در سوریه و ترکیه وارد شده، مشارکت دهیم.

در همین حال، سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که نهادهای درمانی در سوریه آکنده از جمعیت بوده و کادر درمان در طول شبانه روز در حال رسیدگی به تعداد زیاد آسیب دیدگان هستند. در پی این زلزله،صدها خانه تخریب و هزاران تن آواره شده‌اند. پیامدهای شدید این فاجعه، می‌طلبد که کمک‌های بین المللی به سطح مطلوب برسد.


نظر شما :