پیشنهاد لولا داسیلوا درباره مذاکرات صلح روسیه-اوکراین

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۸ کد : ۲۰۱۷۴۴۳ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور برزیل با بیان اینکه کشورش به کی‌یف تسلیحات نخواهد داد، گفت که جهان باید انجمنی از کشورها را برای رسیدن به توافق صلح میان روسیه و اوکراین شکل دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل پس از دیدار با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، در برازیلیا گفت: باید گروهی از کشورها را که به اندازه کافی قدرتمند هستند، تشکیل دهیم تا با هر دو طرف پای میز مذاکره بنشینند. انجام چنین امری ضروری است.

وی با اشاره به گروه ۲۰ تاکید کرد: ما پیشنهاد ایجاد چنین گروهی را می‌دهیم تا به درگیری میان روسیه و اوکراین خاتمه دهد. برزیل در این خصوص تلاش خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری برزیل افزود که درباره این مسئله با اولاف شولتس و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه گفت‌وگو کرده است. همچنین قرار است با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین و سایر رهبران جهان رایزنی کند.

لولا داسیلوا خاطرنشان کرد که برزیل هیچ تسلیحاتی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

وی در توییتر نوشت: برزیل هیچ علاقه‌ای به ارسال تسلیحات به اوکراین جهت استفاده در جنگ میان مسکو و کی‌یف ندارد. برزیل کشور صلح است. در عین حال، ما باید افرادی را که به دنبال صلح هستند، پیدا کنیم – واژه‌ای که تاکنون بسیار کم از آن استفاده شده است.


( ۳ )

نظر شما :

تورج ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۲۲:۱۶
بالاخره یه آدم عاقل پیدا شد .