توصیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر به ایران

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۲۰۱۷۴۳۷ سرخط اخبار

جمهوری آذربایجان در ادامه اقدامات خود در راستای تخریب روابط با تهران به شهروندان کشورش توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان پس از آنکه روز جمعه یک فرد با انگیزه شخصی به سفارت باکو در تهران حمله کرد با انتشار بیانیه‌ای به شهروندانش درباره سفر به ایران هشدار داد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه خود با ادعای این که وضعیت در جمهوری اسلامی ایران بی‌ثبات است و حمله به سفارت در تهران تروریستی بوده است به شهروندان خود توصیه کرد که جز در شرایط ضروری به ایران سفر نکنند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته نیز به بهانه حمله به سفارت خود اعلام کرد که فعالیت‌های دیپلماتیکش در تهران را متوقف می‌کند، اما کنسولگری این کشور در تبریز همچنان فعال خواهد بود.

به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه، هفتم بهمن‌ماه یک فرد مسلح با انگیزه‌ شخصی وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و سپس با شلیک گلوله به چند نفر  حمله کرد که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر مجروح شدند.

 حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از این حادثه طی پیامی در صفحه توئیتر خود بر آمادگی تهران برای روشن شدن ابعاد حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در ایران تاکید مجدد کرد.‌

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه است. به دولت و ملت برادر و همسایه، این حادثه تلخ را تسلیت می گویم.

هنچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن این حادثه ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، اظهار داشت: نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.


( ۴ )

نظر شما :