روسیه: غرب هنوز از تمام خط قرمزهای بحران اوکراین عبور نکرده است

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۰۱۷۲۹۱ سرخط اخبار

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، کشورهای غربی و ناتو به شدت درگیر جنگ اوکراین هستند اما هنوز از تمامی خطوط قرمز آنها عبور نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: کشورهای غربی و ناتو که در جنگ اوکراین درگیر شده‌اند یکسری خطوط قرمز ما را رد کرده‌اند اما شاید هنوز مهمترین خطوط قرمز روسیه توسط این کشورها نقض نشده باشد. وقتی با قدرت هسته‌ای مانند روسیه سر و کار دارید، اگر می‌خواهید جنگ را بیشتر و بیشتر تشدید کنید، باید همه احتمالات را محاسبه کنید.

وی افزود، تسلیحات بیشتری از سوی غرب به اوکراین ارسال می‌شود که البته تغییر شگرفی در نتیجه جنگ ندارد اما عبور از خطوط قرمز خطر دخالت مستقیم غرب در جنگ اوکراین را بیشتر می‌کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، مسکو به دنبال جنگ مستقیم با ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست و ناتو هم مشابه همین را می‌گوید.

وی ادامه داد: در واقعیت این فقط ارسال سلاح نیست که به اوکراین صورت می‌گیرد بلکه متخصصان و کارشناسانی هستند که در اوکراین حضور دارند و با این تسلیحات سر و کار دارند چون چنین حجم گسترده‌ای از تسلیحات بدون حضور متخصصان غربی بلا استفاده می‌ماند.

پولیانسکی در ادامه گفت، آمریکا به صورت مستقیم در عملیاتی که توسط ارتش اوکراین برنامه‌ریزی شده، حضور دارد و کشورهای عضو ناتو هم به ارائه اطلاعات ماهواره‌ای می‌پردازند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: ناتو به صورت دوفاکتو در اوکراین می‌جنگد. شاید ارتش‌های ناتو به صورت گسترده در این کشور نباشند اما کمپانی‌های خصوص نظامی در این کشور هستند که شامل مشاوران می‌شوند. همچنین تعداد زیادی مزدور نیز هستند که یا کشته یا به اسارت گرفته می‌شوند.


( ۳ )

نظر شما :