دبیرکل ناتو: حمایت نظامی از اوکراین سریعترین راه برای صلح است!

۱۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۰۱۶۷۵۷ سرخط اخبار

دبیرکل ناتو گفته که کمکهای نظامی غرب به اوکراین باید برای برقراری صلح در این کشور شرق اروپا آن هم در کوتاهترین زمان ممکن باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو همچنین مدعی شد که روسیه وقتی با وضعیتی روبرو شود که ببیند نمی‌تواند به اهداف نظامی خود دست یابد، با مذاکرات صلح موافقت خواهد کرد.

وی ادامه داد: ممکن است متناقض به نظر برسد، اما حمایت نظامی از اوکراین سریعترین راه برای صلح است. برای پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وقتی ببیند نمی‌تواند به اوکراین مسلط شود تنها راه را حضور بر سر میز مذاکره می‌یابد.

روز پنجشنبه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پیشنهاد ۱۰ بخشی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین برای صلح را رد کرده بود.

استولتنبرگ همچنین از حملات اخیر اوکراین علیه مواضع نظامی در داخل قلمروی روسیه حمایت کرده و گفت: هر کشوری حق دفاع از خود را دارد و این حملات، توجیه شده هستند.

دبیرکل ناتو در پاسخ به این سوال که آیا باید به اوکراین موشک‌های میان برد بالستیک داده شود، اعلام کرد که یکسری از کشورهای ناتو و اوکراین در حال گفت‌وگو در ارتباط با این سیستم‌های خاص هستند اما از ذکر نام این تسلیحات امتناع کرد.


نظر شما :