سفیر برزیل: پیگیر افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و برزیل خواهیم بود

۲۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۲ کد : ۲۰۱۶۳۵۰ سرخط اخبار

ن سفیر برزیل گفت: در ایران ظرفیت‌های زیادی برای همکاری بین دو کشور ایران و برزیل وجود دارد.

لودمار گونسالوس آگیلارنتو ظهر امروز (۲۰ آذرماه) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی استان زنجان و اتاق تجاری برزیل، اظهار کرد: رویکرد ما پیگیری و به کارگیری این ظرفیت‌ها برای افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری است.

وی با بیان اینکه از زمان ورود به ایران تلاش کرده‌ام سطح همکاری بین دو کشور ایران و برزیل افزایش یابد، گفت: تلاش ما آشنایی با ظرفیت‌های مختلف ایران است و حضور در زنجان نیز در این راستا انجام شد.

سفیر برزیل در ایران با بیان اینکه امیدواریم سطح و زمینه همکاری‌های بیشتری را در استان زنجان شناسایی کنیم، بیان کرد: دولت‌ها تسهیل‌کننده و راه‌گشای همکاری‌های تجاری و اقتصادی هستند تا فعالان اقتصادی و تاجران مسیر فعالیت خود را با سرعت بیشتری طی کنند.

وی ابراز کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی مشترک ایران و برزیل منعقد شد، امیدواریم مبادلات هیئت‌های تجاری بیشتری را بین دو کشور و همچنین بین استان زنجان و بزریل داشته باشیم.

سفیر برزیل در ایران افزود: امضای این تفاهم‌نامه و سند همکاری، نشان‌دهنده جدی بودن عزم برای افزایش تعاملات است و امیدواریم این همکاری‌ها هر چه بیشتر تقویت شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در سفر بعدی به استان زنجان میوه و ثمره این تفاهم‌نامه همکاری را شاهد باشیم.

استاندار زنجان نیز در این نشست خبری با ابزار امیدواری نسبت به فراهم شدن افزایش مبادلات اقتصادی بین زنجان و برزیل و به طور اعم ایران و برزیل، اذعان کرد: ما مذاکراتی در خصوص تعاملات اقتصادی میان دو طرف برگزار کرده و توان اقتصادی و سبد محصولات صنعتی و کشاورزی استان را معرفی کردیم.

محسن افشارچی به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و بزریل اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور سفیر برزیل در زنجان موجب اتفاقات مثبت در حجم صادرات و افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی شود.


( ۲ )

نظر شما :