ادعای نماینده سابق پارلمان عراق: همنشینی رشید با وزیر اسرائیلی آغاز عادی‌سازی روابط با تل‌آویو است

۱۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵ کد : ۲۰۱۵۷۳۹ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: مثال الالوسی، سیاستمدار  و نماینده سابق پارلمان عراق، گفت که مشارکت عبداللطیف رشید، رئیس جمهوری عراق در کنفرانس شرم الشیخ و نشستن در نشستی با حضور وزیر اسرائیلی، آغاز عادی سازی روابط بغداد با اسرائیل است.

به گزارش شفق نیوز، وی افزود که نشستن رئیس جمهوری عراق با اسرائیل در کنفرانس شرم الشیخ، دلیلی بر حرکت عراق به سوی حاکمیت و رد جنگ و همچنین عادی سازی با اسرائیل برای صلح و امنیت در عراق و منطقه است.

الالوسی ادعا کرد که «این حضور آغاز رهایی (عراق) از فشار ولایی ها است».

این نماینده سابق پارلمان عراق احتمال داد که نشست های جدیدی بین دیگر مقامات عراقی و اسرائیلی ها برگزار شود که این نشست ها حامی صلح و عادی سازی با اسرائیل همانند سایر کشورهای عربی و شورای همکاری است.

روزنامه هاآرتس اسرائیل روز گذشته نوشت که تمار زاندربرگ، وزیر حفاظت از محیط زیست اسرائیل در نشستی در حاشیه اجلاس تغییرات اقلیمی در مصر شرکت کرد که با حضور نمایندگانی از چندین کشوری که اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند، از جمله عراق برگزار شد.

این روزنامه نوشته وزیر اسرائیلی در این نشست با نخست وزیر لبنان، رئیس جمهوری مصر، نخست وزیر فلسطین، رئیس جمهوری قبرس، رئیس جمهوری عراق و مسئولانی از عمان و اردن دیدار کرد.


( ۶ )

نظر شما :