وحشت آمریکا از بزرگترین تولیدکننده پهپاد جهان

۱۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۰۱۵۰۹۴ سرخط اخبار

به گزارش تابناک، دیجیاتو نوشت: وزارت دفاع ایالات متحده شرکت‌های چینی بیشتری از جمله DJI Technology، سازنده پهپاد و Zhejiang Dahua Technology، سازنده تجهیزات نظارتی را به لیست سیاه خود اضافه کرده که این امر از سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

در همین حال، چین نسبت به استفاده از دستاوردهای علمی و فناوری برای ممانعت از توسعه سایر کشورها هشدار داده و مجازات‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی را به عنوان «فریبکاری سیاسی متداول» توصیف کرده است.

«آدام لیسبرگ»، سخنگوی DJI ادعا کرده که این شرکت فقط سازنده پهپاد است و تولیدات آن‌ها برای مقاصد نظامی استفاده نمی‌شود و با قرار گرفتن در لیست سیاه مخالفت کرده است:

«دلیلی وجود ندارد که DJI به لیست «شرکت‌های نظامی چینی» وزارت دفاع اضافه شود. DJI تحت هیچ یک از دسته‌بندی‌های تعیین شده برای قرار گرفتن در لیست قرار نمی‌گیرد. DJI یک شرکت نظامی در چین، ایالات متحده یا هر جای دیگری نیست. DJI هرگز تجهیزات نظامی طراحی یا تولید نکرده و هرگز محصولات خود را برای استفاده نظامی به بازار عرضه نمی‌کند. در عوض، ما همیشه محصولاتی را توسعه داده‌ایم که به نفع جامعه و نجات جان انسان‌ها باشد. آماده‌ایم تا به‌طور رسمی با قرار گرفتن خود در این لیست مقابله کنیم.»

DJI تا مارس 2021 عنوان برترین سازنده پهپادها را در اختیار داشته است. طبق اطلاعات ارائه شده، این شرکت 76 درصد از سهم بازار جهان را در اختیار دارد و پس از آن اینتل با چهار درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. هرچند DJI بیشتر به خاطر پهپادهای مصرفی خود شناخته می‌شود، اما این شرکت همچنین پهپادهای صنعتی در زمینه ایمنی عمومی، زیرساخت‌ها و بازرسی خطوط برق، کشاورزی و موارد دیگر نیز به فروش می‌رسد.


( ۹ )

نظر شما :