بورل: اقدامات روسیه پایان یافتن جنگ را غیرممکن می‌کند

۱۰ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۲۰۱۴۹۷۶ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که الحاق چهار منطقه اوکراین به روسیه، پایان درگیری کنونی میان روسیه- اوکراین را "غیرممکن" می‌سازد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون اسپانیایی آرتی‌وی‌ای الحاق جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را "تجاوزی کاملا غیر قابل توجیه" خواند.

وی در ادامه افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پایان جنگ اوکراین را دشوارتر و حتی غیر ممکن می‌سازد.

جوزپ بورل ضمن تاکید بر آنکه اتحادیه اروپا نسبت به ادامه حمایت‌های نظامی از اوکراین "متعهد" است، گفت: «این اتحادیه همچنین قصد دارد بسته تحریم دیگری علیه مسکو اعمال کند تا روسیه را به لحاظ بین‌المللی منزوی کند.»

به گزارش راشا تودی، این در حالیست که روسیه دائما به غرب هشدار داده که ارسال تسلیحات به اوکراین صرفا درگیری میان مسکو-کی‌یف را طولانی‌تر خواهد کرد.

این مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که الحاق این چهار منطقه به روسیه، "راهکار مسالمت‌آمیزی" که پیشتر توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مطرح شد را "بیشتر به خطر" خواهد انداخت.

پس از آنکه آنتونیو گوترش رفراندوم اخیر جهت الحاق چهار منطقه مذکور به روسیه را "غیرقانونی" خواند، روسیه با انتقاد از موضع گوترش درباره این موضوع، او را به "سوءاستفاده" از اختیاراتش متهم کرد.

ولادیمیر پوتین در مراسم ویژه ضمیمه کردن چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش ضمن حمایت از این رخداد آن را نتیجه "انتخاب مردم" این مناطق دانست و افزود: مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا برای همیشه شهروندان روسیه شده‌اند. ما با هر ابزاری که در اختیار داریم از سرزمینمان محافظت خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه سپس از کی‌یف خواست تا به میز مذاکره بازگردد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تصریح کرد که کشورش "آماده گفت‌وگو با روسیه است اما با یک رئیس‌جمهور دیگر نه پوتین."


نظر شما :