شیخ الخزعلی: با تغییر نامزد نخست وزیری مشکلی نداریم/ مخالف اجرای انتخابات زودهنگام نیستیم

۰۲ مهر ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۴ کد : ۲۰۱۴۸۷۸ سرخط اخبار

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق اعلام کرد که در حال حاضر همه گروه‌های چارچوب هماهنگی موافق اجرای انتخابات پیش از موعد برای جلب رضایت جریان صدر هستند و با بررسی تغییر نامزد نخست‌وزیری مخالفتی ندارد.

به گزارش ایسنا، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز جمعه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان در خصوص راهکارها، انعطاف پذیر و منطقی و عملگرا است.

دبیرکل عصائب اهل الحق گفت که امکان تجدید نظر در نامزد چارچوب هماهنگی برای نخست‌وزیری بر اساس ملاحظات جریان صدر وجود دارد.

دبیرکل عصائب اهل الحق با بیان اینکه چارچوب هماهنگی آماده همراهی با تمام خواسته‌های منطقی است، افزود: چارچوب هماهنگی در خصوص آنچه جریان صدر عراق می‌خواهد، از خود انعطاف نشان می‌دهد در صدد انزوا و یا حذف دیگران نیست.

وی تأکید کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان عراق آماده پذیرش هر خواسته‌ منطقی از جانب جریان صدر است.

الخزعلی تصریح کرد: چارچوب هماهنگی بررسی تغییر نامزد نخست‌وزیری مخالفتی ندارد به شرطی که معترضان به وی به تعهدات خود پایبند بمانند. خود محمد شیاع السودانی نیز آماده کناره‌گیری از نامزدی برای نخست‌وزیری به منظور حل بحران سیاسی در کشور است.

دبیرکل عصائب اهل الحق افزود: در حال حاضر همه گروه‌های چارچوب هماهنگی موافق اجرای انتخابات پیش از موعد برای جلب رضایت جریان صدر هستند.

وی اضافه کرد: چارچوب هماهنگی آماده است که جریان صدر متناسب با حجم نمایندگان مستعفی خود در دولت حضور داشته باشد، یا نیمی از حق شیعیان در دولت آینده به جریان صدر واگذار شود.

وی اعلام کرد که از نظر چارچوب هماهنگی نخست وزیر کنونی عراق فرصت نخست وزیری مجدد را ندارد.

انتهای پیام


( ۴ )

نظر شما :