یک شرکت امنیتی اسرائیلی به اوکراین سامانه پیشرفته ضد پهپاد فروخته است

۲۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۶ کد : ۲۰۱۴۶۱۵ سرخط اخبار

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یک شرکت امنیتی سامانه‌های ضد پهپاد به اوکراین فروخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: شرکت صنایع امنیتی اسرائیل، سامانه ضد پهپاد به ارتش اوکراین فروخته است که قادر به رهگیری پهپادهای هجومی است.

این رسانه‌ها به نقل از یکی از مسئولان این شرکت اعلام کردند: فروش این سامانه‌ها از طریق لهستان صورت گرفته است چراکه اسرائیل فروختن سلاح پیشرفته به اوکراین را ممنوع کرده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: این شرکت گزارشاتی را به وزارت جنگ اسرائیل درباره فروش این سامانه‌ها به لهستان ارائه کرده است. وزارت جنگ به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی این حقیقت را نمی‌داند که لهستان یک میانجی برای انتقال سلاح به اوکراین است.

مسئولان صنایع امنیتی اسرائیل اعلام کردند که سامانه ضد پهپاد یک سامانه دفاعی پیشرفته است و اجازه فروش آن به اوکراین داده نمی‌شود اما دولت اسرائیل ترجیح می‌دهد از این مسئله چشم پوشی کند.

روابط روسیه و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر دچار تنش شده است به ویژه بعد از آنکه این رژیم اعلام کرد که به کی‌یف تجهیزات می‌دهد. همزمان نیز یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روسیه مرتکب جنایت جنگی در اوکراین شده است که مسکو ادعاهای این رژیم را تکذیب کرد.


( ۱ )

نظر شما :