اردوغان: سوریه و عراق را تجزیه کردند و همان بازی را در نقاط دیگر ادامه می‌دهند

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۰۱۴۳۵۸ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: رئیس جمهوری ترکیه تأکید کرد که سناریوهایی علیه مسلمانان در جهان جریان دارد که از جمله آنها تجزیه عراق و سوریه است.

به گزارش «الجزیره»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه در استانبول تأکید کرد که مدت‌هاست در سراسر جهان سناریوهایی علیه مسلمانان جریان دارد.

او گفت: «عراق را با ریخت خون 2 میلیون انسان تجزیه کردند و امروز هم دوباره در آستانه تجزیه قرار داده‌اند و به همین ترتیب سوریه را با ریختن خون یک میلیون انسان تجزیه کردند و امروز هم همان بازی را ادامه می‌دهند».

اردوغان افزود که از یمن تا بالکان و از فلسطین تا افغانستان سناریوهای متفاوت که هدف واحدی را دنبال می‌کند اجرا می‌شود و در ترکیه هم فتنه‌ای مشابه در جریان است که از سنی علوی و ترک کرد صحبت می‌کنند.

وی افزود که مردم ترکیه با انقلاب خاموشی که در دو دهه گذشته اجرا کردند توانستند حکومتی قانون‌مدار و دموکراتیک با تضمین حقوق و آزادی‌های فردی بدون در نظر گرفتن عقاید یا نژاد یا مذهبش برپا کنند.


( ۱۰ )

نظر شما :

ناظر سیاسی ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۷
فعلا که دولت آقای اردوغان در حال کمک به تجزیه این دو کشور همسایه است و بخشهایی از سرزمین آنها بویژه شمال سوریه را اشغال کرده که خود دامن زدن به توطئه دشمنان مسلمانان است. ترکیه ثابت کرده که هر همسایه آن که ضعیف شود چشم طمع به خاک آن کشورها دارد.