اعلام جنگ مجدد صدر به چارچوب هماهنگی: مرا دشمن درجه اول خود بدانید

۰۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۲ کد : ۲۰۱۴۲۸۲ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: سخنگوی مقتدی صدر در شبکه‌های اجتماعی در بیانیه‌ای سراسر دشنام از فراخوان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه برای تشکیل جلسه مجلس انتقاد کرد.

در بیانیه منتشرشده در صفحه «صالح محمد العراقی» تأکید شده که موضع گیری «چارچوب هماهنگی وقیح» و «شبه‌نظامیان وقیح» که «در برابر اراده ملت و مرجعیت و طوایف ایستاده و اعلام می‌کنند که برای تشکیل دولت وقیحشان جلسه مجلس را تشکیل می‌دهند» اصلا برایش عجیب نیست.

او افزوده که این اقدام در حالی رخ می‌دهد که «خون اعدام‌شدگان تظاهرات مسالمت‌آمیز و با گلوله شبه نظامیان کثیفشان خشک نشده و انگار که مقتولان تروریست یا صهیونیست هستند و هیچ ارتباطی با مذهب یا میهنشان ندارند».

وی تأکید کرد که این «اوج وقاحت» است که «آنان نه دین دارند نه اخلاق نه اندکی شرافت در خصومت» و افزود که «چه سه‌گانه وقیحی هستند که نه اصلاحات می‌فهمند نه انقلاب نه مسالمت‌آمیز بودن نه رنج مردم را» چون به گفته وی «به فساد و رذالت دل بسته‌اند و چون حیوان نجس‌خواری شده‌اند که از نجس ارتزاق کرده و دیگر گوشتش هم حرام شده است».

العراقی افزوده که این گروه‌ها حتی یک بار هم برای کشف فساد اقدامی نکرده‌اند و نه فقط دلباخته فسادند بلکه «دشمن اصلاح و مصلحان هستند و یک بار از شهادت شهیدان شادی می‌کنند یک بار از خروج از پارلمان و یک بار از تظاهرات، گویی این شهدا و خارج شدگان از مجلس عراقی نیستند یا اقلیتی هستند که میلیون‌ها هوادار ندارد».

او افزود که این نزاعی بر سر ادامه وجود گروه فاسدی است که نشانه‌های زوالش آشکار شده و تأکید کرد که هرگز در نوشتن این نوشته تردید نکرده هرچند «شدیداللحن است و برخی آن را خارج از چارچوب‌های سیاسی می‌بینند اما واقعیت تلخ آن است که باید این سخنان را گفت».

العراقی تأکید کرد که «اگر چارچوب هماهنگی اعلام عزا نکند من و جریان صدر را از امروز دشمن درجه اول خود به حساب بیاورند که از همه روش‌ها علیه آنان عمل می‌کنیم البته به دور از خشونت و ترور».

وی همچنین از ایران خواست که «شتر خود در عراق را مهار کند و گرنه خیلی زود وقت پشیمانی فرامی‌رسد».


( ۱ )

نظر شما :