آمادگی ایران برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق

۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۸ کد : ۲۰۱۳۷۶۲ سرخط اخبار

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که رفع اختلافات داخلی به نفع مردم عراق است، دولت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق نقش مثبتی ایفا کند.

یعقوب رضازاده در گفت وگو با ایسنا در تحلیلی از تحولات اخیر در عراق گفت: وضعیت کشور عراق به صورت عمومی نگران کننده نیست. عراق ارتباط خوبی با ما از نظر سیاسی، دیپلماسی و اقتصادی دارد. بطوریکه برای سفر اربعین هم تمهیدات لازم از طرف مسئولان دولت جمهوری اسلامی و مسئولان عراق گرفته شده است.

وی با اشاره به حضور طرفداران مقتدی صدر در پارلمان عراق گفت: حضور طرفداران مقتدی صدر در مجلس عراق مربوط به تحولات داخلی این کشور است. این اختلافات از طریق ارتباط دوستانه و صمیمانه بین احزاب و جناح های مختلف رفع می شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: اگر اختلافات رفع نشود به نفع دولت، حاکمیت و مردم عراق نیست. دولت جمهوری اسلامی آمادگی دارد برای حل اختلافات داخلی بین جناح ها و احزاب عراق نقش مثبتی ایفا کند.

رضازاده در پایان گفت: دشمنان و کشورهای خارج از منطقه به خصوص آمریکا و اسرائیل به دنبال بهره برداری از این اختلافات هستند پس نباید سوژه ای برای دشمنان مردم عراق ایجاد کرد.


نظر شما :