اطلاعیه مهم سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان

موافقت اداره مهاجرت استان مانگیستائو برای تمدید یک روزه اقامت ایرانیان علاوه بر ۱۴ روز لغور روادید

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵ کد : ۲۰۱۳۴۳۳ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آکتائو طی اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می رساند پیرو لغو روادید 14 روزه برای سفر هموطنان به قزاقستان و با عنایت به اینکه پرواز های گرگان- آکتائو هر 15 روز یکبار انجام می شود، عملاً استفاده از پرواز مذکور برای ورود و خروج مسافرین ایرانی به / از قزاقستان بدلیل تفاوت یک روزه فاصله زمانی پروازها و مدت اقامت امکان پذیر نبوده و این موضوع می تواند مشکلات عدیده ای از جمله: منع خروج، اقامت غیر قانونی، دادگاهی شدن و مجازات های دیگر از جمله پرداخت جریمه را در پی داشته باشد.

برهمین اساس، طی رایزنی سرکنسولگری ج.ا.ایران در آکتائو با دپارتمان مهاجرت استان مانگیستائو؛ این مرجع پذیرفته است با توجه به شرایط موجود، فقط برای یک روز به ایرانیانی که به آکتائو سفر می کنند، این فرصت داده می شود تا اضافه بر 14 روز (به مدت 15 روز- صرفا یک روز بیشتر) در قزاقستان بمانند که بتوانند با پرواز آکتائو- گرگان این کشور را به مقصد ایران ترک کنند.

بر همین اساس، لازم است مسافرین ایرانی صبح پانزدهمین روز از اقامت خود در استان مانگیستائو به دپارتمان مهاجرت (میگراسیون) استان مانگیستائو مراجعه کنند و عطف به توافق بعمل آمده، درخواست مجوز یک روز اقامت بیشتر کنند.

گفتنی است این مجوز به صورت رایگان و فقط برای یک روز برای ایرانیان صادر می شود تا بتوانند با پرواز گرگان- آکتائو قزاقستان را ترک کنند. این توافق صرفا برای آکتائو و با دپارتمان‌ مهاجرت استان مانگیستائو انجام شده و برای جاهای دیگر اعتبار ندارد.

این اطلاعیه در ادامه می افزاید که این توافق دائمی نیست و تا زمان افزایش پروازها و تغییر زمان پرواز اعتبار دارد.


( ۱ )

نظر شما :