در حاشیه کنفرانس شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد مصری: سیاست ایران گسترش رابطه با کشورهای همسایه است

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۶ کد : ۲۰۱۲۹۴۵ سرخط اخبار

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در حاشیه کنفرانس شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد (NAMPN) با رئیس مجلس الجزایر و نواب رئیس قطر و عراق، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا مصری در حاشیه کنفرانس شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد، در دیدار با رئیس مجلس الجزایر، ضمن تأکید بر روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور گفت: این روابط بر پایه دوستی‌های بلند مدت و همکاری‌های صمیمانه میان دو کشور استوار است و دولت و مردم ایران احترام زیادی برای انقلاب، مردم و دولت الجزایر قائل هستند.

وی در این راستا بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها و روابط دو و چندجانبه در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: الجزایر با انتخاب سیاست های اصولی و منطقی، همواره مواضع خوبی در قبال مسائل مختلف بین المللی دارد.

ابراهیم بوغالی نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دوستانه و برادرانه با جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فراوانی برای الجزایر برخوردار است، ضمن استقبال از اظهارات نایب رییس مجلس، آمادگی کشورش را برای توسعه روابط پارلمانی دو کشور اعلام کرد.

جمهوری اسلامی ایران خواهان ارتقاء تعاملات منطقه ای است

عبدالرضا مصری در دیدار با خانم حمدة حسن السلیطی نایب رییس مجلس قطر، با اشاره به اراده جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم روابط فیمابین، دوستی و برادری دیرینه بین دو کشور را سرمایه ارزشمندی برای ارتقای مناسبات همه‌جانبه برشمرد و نقش سازنده قطر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، را حائز اهمیت خواند.

وی در این راستا افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان ارتقاء تعاملات منطقه ای است و قطر میتواند نقش ویژه ای برای تسهیل این گفت و گوها داشته باشد.

حمدة حسن السلیطی نایب رئیس مجلس قطر نیز با ابراز خرسندی از دیدار با هیأت پارلمانی کشورمان افزود: استمرار روابط پارلمانی و مناسبات فیمابین در همه زمینه ها برای ما حائز اهمیت است.

ایران همواره از صلح و آرامش در منطقه حمایت می کند

همچنین مصری در دیدار با نایب رییس مجلس عراق، با اشاره به اصل همجواری، همسایگی و برادری میان دو کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و آرامش در منطقه حمایت می کند و سیاست خود را  گسترش رابطه با کشورهای همسایه قرار داده است.

شاخوان عبدالله احمد، نیز با تأکید بر نقش مهم کشورمان در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی گفت: از مواضع خوب و مثبت سیاسی، امنیتی، اجتماعی و انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در منطقه قدردانی می کنیم.

بر اساس این گزارش، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدارها که در حاشیه کنفرانس شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد برگزار شد، علاوه بر گفتگو در موضوعات دوجانبه، ضمن تشریح اهمیت همگرایی در روند تصمیم‌گیری‌های شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد  (NAMPN) و پذیرش اعضای ناظر آن، تأکید کرد: در سند پایه جنبش عدم تعهد، کلیه تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر اجماع است و لذا  تمامی قواعد و اصول شبکه پارلمانی نَم نیز باید برگرفته و منبعث از اصول جنبش عدم تعهد به عنوان ارگان مادر آن باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تمامی هیئت های حاضر در نشست بر این اصل، تأکید و اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام


نظر شما :