سخنگوی جانسون: برنامه‌ای برای مشارکت در ائتلاف ادعایی اسرائیل علیه ایران نداریم

۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۰۱۲۸۵۴ سرخط اخبار

 سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت که دولت بوریس جانسون برنامه‌ای برای مشارکت در ائتلاف ادعایی رژیم صهیونیستی علیه ایران ندارد.

به گزارش ایرنا، این سخنگو که طبق رویه‌های دفتر نخست‌وزیری خواست نامش فاش نشود، این مطلب را در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در لندن مطرح کرد که پرسید آیا دولت انگلیس از ائتلاف ادعایی رژیم اسرائیل با کشورهای منطقه علیه ایران حمایت می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا در ادامه رجزخوانی‌های سران این رژیم مدعی تشکیل ائتلافی برای مقابله با ایران شد. «بنی گانتس» طی سخنانی در کمیته امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این ائتلاف «مبنی بر سامانه‌های پدافند هوایی به رهبری آمریکا در منطقه خاورمیانه تشکیل شده است.» وی ادعا کرد که این ائتلاف توانسته است حملات ایران به فلسطین اشغالی و دیگر کشورها را خنثی کند.

براساس این گزارش، بنی گانتس به اعضای دیگر ائتلاف مورد ادعای خود اشاره نکرده است.

رسانه‌های عربی ۲۰ خرداد نیز گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از چشم انداز همکاری مشترک با برخی کشورهای عربی، سامانه هشدار سریع و راداری را در مناطقی از خاورمیانه از جمله امارات و بحرین مستقر کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است: من در سال گذشته همراه با همکارانم در پنتاگون و دولت [بایدن] برنامه گسترده ای را برای تقویت همکاری بین اسرائیل و کشورهای منطقه تحت رهبری آمریکا و سنتکام هدایت کرده ام. وی ابراز امیدواری کرد که بایدن در سفر پیش‌رو به عربستان گام دیگری در این زمینه بردارد.

این درحالیست که اکثر تحلیلگران معتقدند، تلاش صهیونیست ها برای عادی سازی روابط و ائتلاف با برخی حکام سازشکار منطقه اساسا از ضعف و ناتوانی آنها در برابر محور مقاومت در منطقه نشات می گیرد و تل آویو با وجود این تلاش در عین حال هم می داند که با حکومت هایِ عربی در منطقه خلیج فارس ائتلاف می کند که بنیانی سست دارند و شکننده هستند.

اوضاع قدرت در رژیم صهیونیستی هم این روزها دچار بحران است. پارلمان رژیم صهیونیستی هفتته پیش به دنبال شکست کابینه نفتالی بنت در تصویب پیش‌نویس قانون مرتبط با شهرک نشینان صهیونیست ساکن کرانه باختری، به انحلال خود رای داد تا مقدمه برگزاری انتخابات پارلمانی این رژیم در ماه اکتبر آینده برای پنجمین بار طی چهار سال گذشته فراهم شود.

«بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، بنت را به شکست متهم کرده و متعهد شده است که دوباره قدرت را به دست بگیرد. این درحالیست که کابینه‌ خود او در ژوئن ۲۰۲۱ پس از بحران سیاسی که به برگزاری چهار انتخابات در کمتر از دو سال ختم شد، منحل شد.

ساعاتی پس از انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) وزرای امور خارجه انگلیس و رژیم اشغال‌گر قدس در گفت‌وگوی تلفنی پیرامون ایران گفت‌وگو کردند. یائیر لاپید با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: اکنون با وزیر خارجه انگلیس لیز تراس صحبت و از موضع مصمم انگلیس در قبال مسئله ایران قدردانی کردم.

وی در ادامه اظهارات فرافکنانه علیه ایران افزود: ما درمورد لزوم اقدام مصمم جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم ایران و ثبات منطقه گفتگو کردیم. این عنصر صهیونیستی همچنین از احتمال سفر وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی در ماه آینده خبر داد.

سخنگوی رسمی نخست وزیر انگلیس به خبرنگار ایرنا در لندن گفت که امکان ارائه جزئیات مکالمه دوطرف را ندارد اما تصریح کرد: برنامه‌ای برای ملحق شدن به این ائتلاف نداریم.


( ۱ )

نظر شما :