الکاظمی: تسهیلاتی برای زوار اربعین در نظر گرفتیم/ تاکید بر پایان دادن به جنگ یمن

۰۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۱۲ کد : ۲۰۱۲۸۳۱ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق بعد از حضور در کاخ سعدآباد و دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کرد.

کاظمی در این نشست مطبوعاتی گفت: به تهران آمدیم تا روابط عراق و ایران را بررسی کنیم. همچنان که امروز در خلال گفت وگوها روابط ما با جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و تلاش ما در این راستا برای منافعمان است. ما امروز توافق کردیم تا مناسبات اقتصادی میان دو کشور را تقویت کنیم.

وی درباره زیارت اربعین برای زائران ایرانی نیز گفت: توافق کردیم تسهیلاتی را برای زائران اربعین برای زیارت حرم امام حسین (ع) در نظر بگیریم. پیش از این ویزای ورود به عراق از طریق فرودگاه ها بود اما در چند هفته اخیر توافق کردیم با سقف مشخصی زوار در مرز زمینی ویزا دریافت کنند.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: با هم توافق کردیم که مشترکا برای ثبات و آرامش در منطقه تلاش کنیم، همچنین برای ثبات در منطقه و مسائل سرنوشت سازی که منطقه با آنها رو به رو هستند، صحبت کردیم. توافق کردیم تا روایتمان را از آتش بس در یمن بیان کنیم، همچنین توافق کردیم از اصل گفت وگو برای پایان دادن به جنگ یمن حمایت کنیم. همچنین توافق کردیم تا تلاش های مشترکی را برای چالش های امنیت غذایی در پی جنگ اوکراین به انجام برسانیم.


( ۲ )

نظر شما :