هنیه: هدف ما خنثی کردن تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۴:۱۱ کد : ۲۰۱۱۶۸۲ سرخط اخبار

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هدف مقاومت فلسطین از مقابله در برابر جنایات رژیم اسرائیل در مسجدالاقصی، خنثی کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

به گزارش ایسنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (پنجشنبه) در سخنانی اعلام کرد که صهیونیست‌ها بدون ترس وارد مسجد الاقصی نمی‌شوند، زیرا حامیان الاقصی آنها را مجبور کردند پرچم‌های خود را پایین بیاورند.

وی تصریح کرد: هدف مقاومت فلسطین از مقابله در برابر جنایات رژیم اسرائیل در مسجدالاقصی، خنثی کردن طرح تقسیم زمانی و مکانی این مکان مقدس است.

طبق طرح اسرائیل برای تقسیم زمانی مسجدالاقصی، زمان های حضور در این مکان مقدس براساس ساعات روز و روزهای سال بین مسلمانان و یهودیان تقسیم خواهد شد.

در تقسیم زمانی براساس ساعات روز، از ساعت ۷:۳۰ تا حوالی ۱۱ صبح و همچنین ۱۳:۳۰ تا ۱۶ بعد از ظهر، این مکان به یهودیان اختصاص خواهد یافت و در دیگر ساعات به مسلمانان اختصاص دارد.

براساس تقسیم مکانی، تمامی مکان‌های مسقف در محوطه مسجدالاقصی، مکان مقدس مسلمانان محسوب می‌شود و سایر مکان‌ها که مسقف نیستند به یهودیان اختصاص خواهد یافت.

با این تقسیم بندی کمتر از ۴۰ درصد مسجدالاقصی در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت. و بیش از ۶۰ درصد آن در اختیار یهودیان خواهد بود.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :