عربی پست: الکاظمی در اعتراض به حمله موشکی سپاه، مذاکرات تهران و ریاض در بغداد را لغو کرد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۸ کد : ۲۰۱۰۵۶۱ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری «عربی پست» به نقل از منابع آگاه عراقی خبر داد که لغو مذاکرات ایران و عربستان در بغداد به تصمیم عراق در اعتراض به حمله موشکی به اربیل بوده است.

این پایگاه خبری به نقل از یک منبع مطلع که از وی به «مشاور نخست‌وزیر عراق» یاد کرده، خبر داد که مصطفی الکاظمی پس از حمله موشکی به اربیل، با مقامات ایرانی تماس گرفته و خبر داده که عراق در اعتراض به این اقدام از میزبانی دور آینده مذاکرات ایران و عربستان خودداری می‌کند.

پیش از این خبرگزاری «نور نیوز»، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران، به نقل از منابع مطلع تأکید کرد که ایران به صورت یکجانبه این گفت وگوها را موقتا تعلیق کرده است.

هفته گذشته، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، در کنفرانس دیپلماسی آنتالیا خبر داده بود که دور تازه این مذاکرات روز 16 مارس برگزار خواهد شد.

عراق تا کنون میزبان 4 دور از مذاکرات تهران و ریاض بوده است.

یش از این «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، با انتشار توئیتی نوشت که حمله‌ای که اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت تعرض به امنیت ملت عراق است و افزود که در این باره با رئیس دولت ایالتی کردستان گفت‌وگو کرده و تحولات را پیگیری می‌کند.

او گفت که نیروهای امنیتی به تحقیقات خود درباره این حمله ادامه می‌دهند و در برابر هرگونه تعرض به امنیت شهرها و سلامت شهروندان می‌ایستند.


( ۹ )

نظر شما :