پیام تبریک رئیسی به علی اف به مناسبت سی امین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۳ کد : ۲۰۱۰۵۲۵ سرخط اخبار

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای الهام علی اف 
رئیس جمهوری آذربایجان 

سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را به جناب عالی و مردم برادر و همسایه جمهوری آذربایجان صمیمانه تبریک می گویم.

دو کشور طی سی سال گذشته، در پرتو اراده مردم و مقامات عالی سیاسی و با توجه به علقه ها و پیوند های تاریخی، فرهنگی و دینی مشترک روابطی گرم و توام با احترام متقابل و حسن همجواری را تجربه کرده اند. 

خوشبختانه روابط جاری فیمابین در زمینه های سیاسی، اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی و سایر حوزه ها از روند رو به رشدی برخوردار است و پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی که در کشور شما برگزار شد، موید این موضوع می باشد. 

شرایط منطقه ای و بین المللی، ضرورت ارتباط مستحکم و منظم کشورهای همسایه به ویژه کشور هایی که فرهنگ، تاریخ و تمدن مشترک دارند را دو چندان می کند. اطمینان دارم که روابط موجود در همه زمینه ها بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری در آینده به نفع دو ملت بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت. 

جمهوری اسلامی ایران در این راستا از ارتقاء کمّی و کیفی روابط خود با جمهوری آذربایجان در همه زمینه ها استقبال می کند و آماده همکاری های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی با کشور همسایه خود است. 

جمهوری اسلامی ایران از توانمندیهای بالای علمی و فنآوری در حوزه های مختلف برخوردار است و آماده است آن را در اختیار کشورهای دوست قرار دهد. شرکت های توانمند ایران در حوزه های فنی، مهندسی، عمرانی و صنعتی آماده همکاری با شرکت های جمهوری آذربایجان و حضور جدی و موثر در مناطق آزاد شده شما هستند. 

از خداوند متعالی برای جناب عالی و مردم عزیز و هم کیش جمهوری آذربایجان سلامتی و بهروزی مسئلت دارم و پیشاپیش عید نوروز که میراث نیاکان ما و عید مشترک دو ملت است را خدمت شما و خانواده محترمان تبریک می گویم. 

سید ابراهیم رئیسی 
رئیس جمهوری اسلامی ایران


نظر شما :