کرزی: آمریکا غرامت را از ملتی می‌گیرد که خود قربانی تروریسم است

۲۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۳ کد : ۲۰۰۹۸۳۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور اسبق افغانستان گفت: اسامه بن لادن را افغان‌ها به افغانستان نیاورده بلکه خارجی‌ها به اینجا آورده بودند و او را آمریکا در پاکستان کشت.

  کرزی: آمریکا غرامت را از ملتی می‌گیرد که خود قربانی تروریسم است به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان در نشست خبری گفت: آمریکا غرامت کشته شدگان حادثه یازده سپتامبر را از ملت افغانستان می‌گیرد که خودقربانی تروریسم بودند.

کرزی گفت: این ظلم آشکار در حق مردم افغانستان است و آمریکا باید این پول را به مردم این کشور بازگرداند.

وی افزود: اسامه بن لادن سرکرده القاعده را افغان‌ها به افغانستان نیاورده بلکه خارجی‌ها به اینجا آورده بودند و او را آمریکا در پاکستان کشت.

کرزی گفت: این پولی که آمریکا غصب کرد برای مصرف کردن نیست بلکه ذخیره ملی و پس انداز مردم افغانستان است، این پول متعلق به هیچ حکومتی نیست و متعلق به مردم این کشور است.

رئیس جمهور اسبق افغانستان درباره سه و نیم میلیارد دلار که جو بایدن دستور داده است توسط نهاد‌های بشردوستانه خارجی به مردم افغانستان کمک شود گفت: این پول خود ماست، چطور آمریکا می‌تواند از پول خود ما به ما کمک کند؟

کرزی افزود: آیا آمریکا می‌خواهد از پول خودمان حقوق خارجی‌ها که در سازمان‌ها و نهاد‌های خارجی کار می‌کنند بپردازیم و بلیط سفر به افغانستان برای آن‌ها از پول ما خریداری شود؟

رئیس جمهور اسبق افغانستان در بخش دیگری از اظهارات خود درباره نظام سیاسی آینده افغانستان گفت: تصمیم گیری در مورد نظام سیاسی آینده افغانستان از صلاحیت‌های مردم این کشور است و مردم باید در این باره تصمیم بگیرند.


( ۲ )

نظر شما :