دستگیری عامل حمله راکتی به فرودگاه بغداد در حین فرار

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۵۴ کد : ۲۰۰۹۶۴۳ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: فرمانده ستاد عملیات بغداد از دستگیری عامل حمله راکتی به فرودگاه بغداد در مدت کوتاهی بعد از این حمله در حین فرار به خارج از بغداد خبر داد.

سرلشکر احمد سلیم، فرمانده ستاد عملیات بغداد، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که در پی حمله راکتی جمعه هفته گذشته به فرودگاه بغداد، کمیته‌ای به ریاست مدیر اطلاعات و مبارزه با تروریسم و عضویت نمایندگان دستگاه‌های اطلاعاتی در ستاد عملیات بغداد برای تحقیق در حادثه تشکیل شد.

او گفت که این کمیته در مدت زمانی کوتاه، با بررسی دوربین‌های مداربسته و جمع‌آوری سرنخ‌ها و اطلاعات یکی از متهمان اجرای این عملیات را شناسایی کند.

به گفته فرمانده ستاد عملیات بغداد، این ستاد با همکاری فرماندهان ستاد استان‌های مجاور بغداد و به طور خاص دیالی یکی از متهمان را در حین تلاش برای فرار از بغداد و دیالی دستگیر کرد و افزود که این متهم در مرحله بازجویی است و بعد از تکمیل تحقیقات نتایج به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

این مقام عراقی همچنین تأکید کرد که بیش از 6 ماه است که مناطق شمالی بغداد و طارمیه شاهد هیچ‌گونه حمله تروریستی نبوده و این نتیجه اقدامات جدی نیروهای ستاد عملیات بغداد برای تأمین امنیت این منطقه بوده است.

جمعه هفته گذشته فرودگاه بغداد هدف شلیک 6 راکت کاتیوشا قرار گرفت که در آن یک هواپیمای مسافربری آسیب دید.


( ۲ )

نظر شما :