استعفای شماری از مقامات ارشد موساد

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۲۰۰۹۴۹۲ سرخط اخبار

پایگاه اینترنتی راشاتودی از استعفای چهارمین فرمانده عملیات ویژه موساد از سمتش در کمتر از یک سال گذشته خبر داد.

استعفای شماری از مقامات ارشد موساد

  به گزارش سرویس بین الملل­ خبرگزاری­ صدا و سیما، راشاتودی از استعفای چهارمین فرمانده عملیات ویژه موساد از سمتش در کمتر از یک سال گذشته خبر داد.

گفته می‌شود چهار مقام ارشد سازمان جاسوسی اسرائیل به دلیل اختلاف نظر با مدیر جدید موساد از سمت خود کناره گیری کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل یکی دیگر از فرمانده‌های بخش عملیات ویژه موساد که هویتش افشا نشد، از سمتش استعفا کرد.

وی چهارمین مقام عالی رتبه موساد است که در هفت ماه اخیر یعنی از زمانی که دیوید بارنی در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان مدیر سازمان جاسوسی اسرائیل منصوب شد، از کار کناره گیری می‌کند.

خبر شبکه ۱۳ در روز یکشنبه اعلام کرد، این فرمانده پس از آن استعفای خود را تقدیم بارنی کرد که مدیر موساد به او گفت وی و دیگر مقامات به باری بر دوش این سازمان تبدیل شده اند.

روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی نوشت، بارنی به دنبال آن بود که تغییرات مهمی در چگونگی اداره بخشی که این فرمانده مستعفی مسئول آن بود، ایجاد کند، زیرا به اعتقاد وی مشکلاتی در زمینه اجرای عملیات عوامل این سازمان در خارج از اسرائیل وجود دارد، اما این فرمانده از اجرای خواسته‌های بارنی سرپیچی کرده بود.

هاآرتص افزود، در پی این ماجرا معاون این فرمانده و تعدادی از نیرو‌های وی نیز از سمت خود کناره گیری کردند. این چهارمین بار درهفت ماه اخیر پس از جایگزینی یوسی کوهن با بارنی به عنوان مدیر موساد است، که یک مقام ارشد سازمان جاسوسی اسرائیل از سمت خود کناره گیری می‌کند.

سال گذشته رئیس فن آوری، رئیس عملیات و رئیس بخش مبارزه با تروریسم موساد به دلیل آنچه درگیری با بارنی خوانده می‌شود، از سمت خود استعفا کردند.


( ۲ )

نظر شما :