دری نجف‌آبادی : با پیروزی انقلاب اسلامی نقشه‌های پلید اسرائیل و آل‌سعود نقش بر آب شد

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۴:۵۵ کد : ۲۰۰۹۴۰۴ سرخط اخبار

امام جمعه اراک گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی قدرتی در دنیا ظهور کرد که از نفوذ و تحقق نقشه‌های پلیدانه اسرائیل و آل سعود جلوگیری کرده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز جمعه ۸ بهمن ماه اراک اظهار کرد:
ملت یمن با ۳۰ میلیون جمعیت به دلیل آزادیخواهی، تمایلی به قبول حاکمیت حکومت دست نشانده آل سعود و آمریکا بر کشورشان ندارند، آنها سالهاست که تحت فشار جنایات و ظلم و ستم عربستان‌ هستند.

وی افزود: بمباران زندان سعده در هفته گذشته که حدود ۵۰۰ زخمی و کشته را در پی داشت از نمونه‌های بارز این جنایات است.

امام جمعه اراک بیان کرد: عراقی‌ها نیز لازم است با دنبال کردن مصالح امت اسلام و حفظ وحدت بین شیعیان، آمریکایی‌ها را از خاک خود بیرون کرده و از اختلافات داخلی پرهیز کنند.

دری نجف آبادی در ادامه، ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مداحان و تاکیدات ایشان بر جهاد تبیین و روشنگری کلامی خاطرنشان کرد: تمامی وعاظ، مداحان،  مرثیه‌سرایان و روحانیون موظف به دقت بسیار در عملکرد و حفظ کیفیت مداحی ها و سحنرانی های خود هستند و لازم است از بیان سخنان سبک و غیر مستند پرهیز کرده و آبروی اسلام را حفظ کنند.

وی ادامه داد: همانطور که قرآن در آیه‌های خود اهل ایمان را علاوه بر تقوا به گفتار محکم و استوار توصیه می‌کند، تمامی مصلاها، امامزاده‌ها و مراکزی که دارای بلندگوی فرهنگی هستند باید با سخنانی استوار آبروی اسلام را حفظ کنند.

دری‌ نجف‌آبادی ضمن تبریک و بشارت ایام  هه فجر و ورود امام راحل و پیروزی انقلابی اسلامی اظهار کرد:  اگر انقلاب نبود، سرنوشت جوامع اسلامی و جامعه ما چه بود؟  در واقع با پیروزی انقلاب اسلامی قدرتی در دنیا ظهور کرد که از نفوذ و تحقق نقشه‌های پلید اسرائیل و آل سعود جلوگیری کرده است.

امام جمعه اراک افزود:  یکی از مشکلات جدی جامعه ما مشکلات اقتصادی است. اسلام برای رفع مشکلات و مسائل اقتصادی توصیه‌های فراوانی دارد. بیت المال دارای اهمیت بسیار است چراکه همگان بر سر سفره بیت المال هستند و امور مالی در کشور باید سامان داشته باشد.

وی ضمن اشاره به نامه ۵۳ امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر که بخش عظیمی از آن در خصوص مسائل اقتصادی است  بیان کرد: حمایت از مردم و جلوگیری از خالی شدن جیب مردم دارای اهمیت بسیار است، وقتی جیب مردم پر باشد جیب دولت نیز آباد است و مردم در صورت نیاز به دولت کمک می‌کنند.

وی افزود: حکومت مردمی و اسلامی باید مردمدار باشد و به حمایت همه جانبه از مردم و توانمندی آنها بپردازد.  ظرفیت بالای اقتصادی جامعه بسیار مهم است و حامی واقعی و پشتیبان دولت، مردمی هستند که به دولت خود اعتماد دارند و به اندازه وسع خود در زمان‌های بحران به یاری دولت می‌شتابند.

دری نجف آبادی با اشاره به تهیه ۹۶ تخت بیمارستان خوانساری که در فاز دوم این بیمارستان طی ۱۸ ماه گذشته با کمک‌های مردمی و خیرین آماده شده است و ۱۱۰ میلیارد هزینه برای تهیه دستگاه شتابدهنده مبارزه با سرطان گفت: در حال حاضر این بیمارستان به‌دنبال ساخت اتاق‌های عمل و بخش خون است.

به گزارش ایسنا، نمازگزاران اراکی پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی که در اعتراض به کشتار مردم یمن برگزار شد شرکت کردند.

انتهای پیام 


نظر شما :