بروجردی: انجمن دوستی ایران و چین برای حل مشکلات فعالان بخش خصوصی تلاش می‌کند

۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۳ کد : ۲۰۰۹۲۲۶ سرخط اخبار

رئیس انجمن دوستی ایران و چین تعاملات میان تهران و پکن در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در شرایط کنونی بسیار با اهمیت دانست و گفت: انجمن دوستی با اتکا به روابط خود در چین، مساعی خود را برای حل مشکلات و تسهیل مناسبات تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی به کار خواهد بست.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران سخن تاکید کرد: گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و چین در عصر حاضر، محصول مناسبات عمیق تاریخی، فرهنگی و دوستی دراز مدت دو کشور از دوران جاده کهن ابریشم است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده چین در اقتصاد جهانی و نیز دارا بودن ظرفیت های تکنولوژی های نوین خاطرنشان کرد: ایران باید با در نظر داشتن منافع ملی خود از ظرفیت‌های چین بصورت بهینه استفاده کند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین همچنین امضای سند برنامه جامع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین و اعلام اجرایی شدن آن را یک فرصت تاریخی در مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و منطقه‌ای دانست و گفت: در چارچوب این سند که بستر آن هم اکنون آماده شده است، ایران و چین می‌توانند در بخش‌های زیرساختی از جمله حمل و نقل، انرژی، صنعت و به‌ویژه جذب سرمایه‌های چین همکاری درازمدت داشته باشند.

بروجردی قابلیت‌های اتاق تهران و حضور اعضای برجسته و نخبه در بخش خصوصی در ایفای نقش در روابط اقتصادی ایران و چین را بسیار موثر دانست و گفت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق تهران می‌توانند قابلیت‌های موجود در سند همکاری ۲۵ ساله را مورد بحث و برسی قرار داده و در آن مشارکت کنند.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین همچنین گفت: در روند همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در ارتباطات بخش خصوصی و تجار و بازرگانان با چین مشکلاتی از جمله نحوه اجرای قراردادها، پروژه‌ها و مسائل بانکی وجود دارد که باید با رایزنی با ارگان‌های مربوطه در چین در جهت حل آن تلاش کرد.

وی تاکید کرد که انجمن دوستی با اتکا به روابط خود در چین، مساعی خود را برای حل مشکلات و تسهیل مناسبات تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی به کار خواهد بست.

در ادامه این نشست، تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران که در زمره نخبگان و برجستگان بخش خصوصی ایران هستند، سوالات و نقطه نظرات خود را در ارتباط با همکاری تجاری و اقتصادی ایران و چین مطرح و رئیس انجمن دوستی ایران و چین پاسخ داد.


( ۴ )

نظر شما :