بلومبرگ: امارات در لیست خاکستری گروه اقدام مالی مشترک جای می گیرد

۱۵ دی ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۲۰۰۸۸۹۸ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «بلومبرگ» در گزارشی خبر داد که به احتمال قوی امارات در لیست خاکستری کشورهای پرخطر به لحاظ مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، که بر اساس اظهارات مقامات مطلعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود تنظیم شده، تیم فنی پیگیری و دیده‌بانی فعالیت‌های بانکی در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در نظر دارد که در نشست آتی خود در ماه فوریه امارات را در لیست خاکستری جای دهد.

لیست خاکستری یکی از دو طبقه‌بندی این نهاد بین‌المللی درباره کشورهایی است که دچار «کوتاهی راهبردی» در مبارزه با پول‌شویی هستند.

در برابر، «حمید الزعابی»، مدیر کل دفتر اجرایی مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم در امارات، گفت که ابوظبی این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند و در این باره از کارشناسان شاخص جهانی مشورت می‌گیرد.

او گفت که امارات کاملا به حمایت از شفافیت در نظام مالی جهانی پایبند است و با جدیت با شرکای خود در سراسر جهان برای مبارزه با جرایم مالی همکاری می‌کند.

با توجه به جایگاه مهم امارات در مبادلات مالی خاورمیانه، درج نام امارات در لیست خاکستری اگر واقعا عملی شود از مهم‌ترین اقدامات تاریخ گروه ویژه اقدام مالی طی سه دهه فعالیتش است.

در حال حاضر 23 کشور از جمله سوریه در لیست «نظارت دقیق‌تر» این گروه هستند و 2 کشور، یعنی ایران و کره شمالی در لیست سیاه آن جای دارند.

نشست گروه ویژه اقدام مالی قرار است در اواخر ماه فوریه برگزار شود و اماراتی‌ها همچنان فرصت بسیاری برای مذاکره در این باره دارند. قرار است به زودی هیئتی اماراتی برای مذاکره با این گروه به پاریس سفر کند.


( ۶ )

نظر شما :