ایران به دنبال افزایش تولید خود در میدان نفتی مشترک با عراق

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۰۰۸۷۱۴ سرخط اخبار

«محسن خجسته مهر»، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه اوایل سال 1402 (2023) توسعه میدان نفتی آزادگان (مشترک با عراق) تکمیل می‌شود، گفت: با تکمیل طرح توسعه این میدان برداشت از آن به 320 هزار بشکه در روز می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران (شانا)، وی در توضیح پرسشی درباره وضع توسعه میدان نفتی آزادگان تصریح کرد: برای میدان مشترک آزادگان در بخش شمالی در حال مذاکره با شرکت‌های خارجی هستیم تا فاز دوم میدان توسعه یابد. آزادگان جنوبی قراردادی به ارزش 5.6 میلیارد دلار دارد و اکنون یکی از شرکت‌های داخلی در حال تکمیل و توسعه آن است و برنامه ما شتاب‌بخشی و تکمیل و توسعه کامل میدان آزدگان است و خوشبختانه اتفاق‌های مطلوبی در این زمینه رخ داده است.

وی ادامه داد: تا پایان امسال 17 حلقه چاه از چاه‌هایی که در این میدان تولیدی نبودند، تعمیر و تولیدی می‌شوند. اوایل سال 1402 (2023) توسعه کامل میدان انجام می‌شود و در مرحله نخست 320 هزار بشکه تولید دارد.

آزادگان در مرز با عراق امتداد دارد که به مجنون معروف است و بزرگترین میدان مشترک ایران و عراق محسوب می شود که حاوی 32 میلیارد بشکه نفت است و ایران به دلیل تحریم های آمریکا در بخش انرژی این کشور در توسعه این میدان از عراق عقب مانده است.


( ۲ )

نظر شما :