به مناسبت یلدا و در ژاپن پنجمین نشست "شبی با ایرانیان" به همراه حافظ خوانی فارسی آموزان ژاپنی برگزار شد

۰۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۸ کد : ۲۰۰۸۵۶۹ سرخط اخبار

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در ادامه سلسله نشست های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین ویژه برنامه های مناسبتی برای ایرانیان و دانشجویان مقیم، همچون سال های گذشته، پنجمین نشست "شبی با ایرانیان" را به مناسبت شب چله و یلدا، سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در این برنامه که در فضای مجازی و با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از فرهنگ دوستان و علاقه مندان ایرانی و ژاپنی و جمعی از فارسی آموزان ژاپنی برگزار شد، در ارتباط  با این مناسبت، مباحثی مطرح و در بخش های مختلف برنامه، ۳ نفر از فارسی آموزان ژاپنی رایزنی فرهنگی به همراه اجرای موسیقی، به حافظ خوانی پرداختند که همراه با ترجمه ژاپنی و توضیحات مرتبط ارائه گردید.
 
در ابتدای این برنامه و پس از  توضیحات مرتبط با فعالیت ها و برنامه های رایزنی فرهنگی و همچنین معرفی شماره ۵ مجله تخصصی "ایران" رایزنی فرهنگی از مجموعه ایران شناسی و اسلام شناسی با موضوع "ورزش، گردشگری و المپیک ۲۰۲۰ توکیو"، دیوسالار رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در خصوص سنت ها و آداب و رسوم کشورمان توضیحاتی ارائه و ضمن تشکر از حضور ایرانیان و علاقه مندان ژاپنی گفت: دو کشور بزرگ ایران و ژاپن دارای آداب و سنت های تاریخی و فرهنگی فراوان و ارزشمندی هستند و اشتراکات متنوع و متعددی را می توان مشاهده نمود که زمینه ساز توسعه روابط و تعاملات فرهنگی و هنری فیمابین است.
سخنران بعدی این نشست، دکتر ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه و هنرمند مسلط به موسیقی ایرانی و سنتور که تالیفاتی هم در این زمینه داشته است بود که ضمن اشاره به برخی از آداب و رسوم مشترک، در ارتباط با تجربیات خود از برگزاری شب یلدا در ایران و میزبانی صمیمانه مردم ایران از خارجی هایی که در این کشور تحصیل می کردند توضیحاتی را ارائه نمود.

گوتو یاسکو، هیرویاسو تانابه و یاسویوشی ساتو فارسی آموزان رایزنی فرهنگی نیز در قالب پاورپوینت، ترجمه و ارائه توضیحات مرتبط با اشعار حافظ، به شعر خوانی پرداختند و برنامه در بخش های مختلف با عکس العمل مثبت مخاطبان و علاقه مندان شرکت کننده مواجه گردید.
 
رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن،  برنامه شبی با ایرانیان را در سال های ۱۳۹۶،۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به صورت حضوری و در سال ۱۳۹۹ نیز به صورت مجازی  برگزار نمود و پنجمین نشست نیز در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :