تنها راه تضمین عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام از نگاه یک سناتور آمریکایی

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۰۰۷۵۷۱ سرخط اخبار

یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به خواست ایران از واشنگتن برای تضمین عدم خروج مجدد از برجام گفت که تنها راه آن، تصویب توافق هسته ای به عنوان یک معاهده است.

به گزارش ایسنا، تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس روز جمعه بار دیگر با انتشار یک توئیت به درخواست ایران از آمریکا برای تضمین عدم خروج دوباره از توافق هسته‌ای در آینده واکنش نشان داد.

تد کروز در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که تضمین عدم خروج دوباره ایالات متحده از توافق هسته ای در آینده تنها با تصویب برجام به عنوان یک معاهده در سنا ممکن است.

وی در این توییت به گزارش اخیر شبکه بلومبرگ درخصوص درخواست ایران برای ازسرگیری دور جدید مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان داد و نوشت: علیرغم رویاهای آنها، طبق قانون اساسی [آمریکا] تنها راه برای تحقق آن، این است که [برجام] را به عنوان یک معاهده برای تایید سنا ارائه کنند. کاری که بایدن از انجام آن هراس دارد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دور هفتم مذاکرات ایران و ۱+۴ برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) قرار است روز ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه) در وین از سر گرفته شود.


( ۷ )

نظر شما :

مهندس مهراب لاهیجانی ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۰:۵۵
با این شرط دولت مستقر عملا اذعان کرد ، چیزی از سیاست و الفبای اقتصاد نمیداند. روابط بر اساس منافع است و کافی بود دولت امریکا منتفع گشایش های بعد برجام می شد. در حالی که در برابر شرکت های امریکایی تابلو ورود اکیدا ممنوع نصب کرده اند . اصولا ورود و خروج امریکا به برجام یک پیام راهبردی به جهانیان مبنی بر این بود که بدون اراده امریکا امری تحقق نمی یابد . حتی چین با تبعیت از قوانین ملی امریکا از ما نفت نخرید و الان پول های بلوکه در ان کشور است . اکنون بهترین تضمین مشارکت متوازن امریکا در اقتصاد ایران است. فراموش نکنیم از هر مرزی کالا رد نشود سرباز رد میشود.