نماینده مجلس: مسیر بن‌بست گذشته را در مذاکره ادامه نمی‌دهیم

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷ کد : ۲۰۰۷۴۵۴ سرخط اخبار

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ایران در بحث مذاکره با 1+4 تابع سیاست‌های مقام معظم رهبری است، گفت: کاهش قدرت دفاعی و نظامی ایران مهمترین دلیل آمریکا برای مذاکره است.

محمدصالح جوکار در خصوص بحث مذاکره ایران با گروه ۱+۴ به خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: ایران مسیر بن‌بست گذشته را ادامه نخواهد داد و مسیر مذاکره باید بر اساس آن چیزی انجام شود که پیش از این در برجام آمده و ترامپ از آن خارج شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم در مذاکره با کشورهای اروپایی چهار بعلاوه یک باید تابع سیاست‌های بالادستی خود، قوانین و مجلس و از همه مهمترین تأکیدات مقام مظعم رهبری باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در ادامه با بیان این‌که نقض کردن توافقات گذشته مبنایی برای برهم زدن توافقات آینده خواهد بود، گفت: ادامه روند مذاکرات ایران از آنجایی شروع می‌شود که آمریکا از برجام خارج شد.

جوکار حفظ منافع کشور خط قرمز ایران در مذاکرات خواهد بود، تصریح کرد: آمریکا باید به تمام تعهدات خود پای‌بند باشد و در غیر اینصورت مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت دستاوردهای مختلف ایران به ویژه در حوزه دفاعی، خاطرنشان کرد: قدرت دفاعی ایران عاملی مهم برای برهم زدن معادلات غربی‌هاست و این مهم آنها را دچار سردرگمی کرده است.

وی کاهش قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی مهمترین هدف آمریکا در مذاکرات پیشنهادی است،گفت: افزایش قدرت دفاعی برگ برنده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است که به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

جوکار با بیان این‌که آمریکا اقتدار امروز ایران را تهدید درست و جدی برای نفوذ خود در منطقه می‌داند، تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل آمریکا برای مذاکره در حقیقت پیدا کردن راهکاری برای تضعیف کردن موقعیت کنونی و مانعی برای دستاوردهای نظامی ایران است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در بخش دیگری از سخنان خود رهنمودهای مقام معظم رهبری را ملاک عمل تیم مذاکره کننده ایرانی دانست و بیان کرد: دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه کشور و البته حراست از منافت ملت آماده مذاکره متعهدانه و منطقی است.

وی در پایان با بیان این‌که ایران در دور جدید مذاکرات حتما تعهدات طرف خود را راستی آزمایی خواهد کرد، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه سیاست‌های کلی نظام چارچوب‌های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری را ملاک عمل خود قرار داده و حتی یک قدم از مسیر خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.


نظر شما :