سایه سقوط بر سر دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۷ کد : ۲۰۰۷۲۸۱ سرخط اخبار

با توجه به اینکه در آستانه تصویب لایحه بودجه، احزاب مخالف در کنست و در راس آنها حزب لیکود تلاش می کنند علیه بودجه رای دهند، دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی در روزهای نگرانی از سقوط خود در صورت عدم تصویب بودجه به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی صحنه رایزنی‌ها و ارتباطات برای تشکیل ائتلاف و ایجاد شکاف میان احزاب ائتلاف دولتی در داخل کنست است تا علیه بودجه عمومی رای دهند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، این روزها برای دولت ائتلافی نفتالی بنت، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، نخست وزیر جانشین بنت سرنوشت ساز است. روز سه شنبه بررسی‌های اولیه بودجه در کنست شروع می‌شود و پس از ۳۳ساعت بحث و بررسی که ۲۴ ساعت از این مدت زمان در اختیار احزاب مخالف و باقی در اختیار اعضای دولت ائتلافی قرار خواهد گرفت، لایحه بودجه روز چهارشنبه به رای گذاشته می‌شود.

این روزنامه نوشت، ائتلاف دولتی از یک هفته پیش پشت پرده با همه اعضای احزاب خود کار می‌کند تا هر گونه خللی را که موجب سقوطش می‌شود، برطرف کند. این دولت به منظور ممانعت از هرگونه اقدام غیر منتظره مخالفان، اقدامات قانونی اتخاذ کرده است.

هم احزاب ائتلاف و هم احزاب مخالف اقداماتی را در پیش گرفته‌اند تا اجازه ندهند اعضای کنست به لایحه بودجه رای نمایشی بدهند.

احزاب مخالف و در راس آنها حزب لیکود امیدوارند داخل احزاب دولت ائتلافی شکاف ایجاد کنند و اعضای آن را متقاعد سازند که علیه لایحه رای دهند هرچند فرصت چندانی برای این تلاش آنها نمانده است.

نفتالی بنت پیش از عزیمت به کنفرانس تغییرات اقلیمی گفت، مخالفان در تلاش برای عدم تصویب بودجه تردید نخواهند کرد. هدف از این تلاش‌های ناامیدکننده کشاندن رژیم صهیونیستی به انتخابات پارلمانی پنجم است اما رژیم صهیونیستی به ثبات نیاز دارد و کسی خواهان برگزاری انتخابات دیگری نیست.

وی افزود، هفته دیوانه کننده‌ای در پیش خواهد بود و با نزدیک شدن به روز رای گیری بودجه وضعیت بدتر هم می‌شود اما به محض تصویب لایحه بودجه سال‌های پر از ثبات پیش رو خواهد بود و مخالفان دچار چنددستگی خواهند شد.


( ۲ )

نظر شما :