نشست معاون وزیرامورخارجه کشورمان با جمعی از ایرانیان مقیم عمان

۰۸ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۵ کد : ۲۰۰۶۴۶۸ سرخط اخبار

جمعی از ایرانیان مقیم عمان امروز چهارشنبه هفتم مهرماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط با معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا ،در این نشست  که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و جمعی از اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در عمان برگزار شد، شرکت کنندگان  ضمن تشکر از اقدامات بعمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیگیری و حل مسایل و مشکلات  ایرانیان مقیم، به طرح نقطه نظرات خود پیرامون تسهیل اقامت و فعالیت ایرانیان در عمان پرداختند.

در ادامه سیدکاظم سجادی معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، از حضور در این نشست ابراز خرسندی کرد و در پاسخ به سئوالات و مشکلات مطرح شده مطالبی را بیان کرد.

وی  وجود بسیاری از مشکلات در میان ایرانیان خارج از کشور را ناشی از فاصله گیری از فرهنگ و هویت و تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت ایرانیان مقیم و حمایت و هدایت سفارت جمهوری اسلامی ایران شاهد تاسیس تشکل ایرانیان در عمان باشیم.

سجادی همچنین حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان و ادب فارسی توسط ایرانیان خارج از کشور را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش حضور و اعتبار ایرانیان می شود.

وی در پایان بر تلاش و اهتمام بخش کنسولی وزارت خارجه بر پیگیری همه مسایل مطرح شده در این نشست تاکید کرد.

نجفی سفیر کشورمان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ایرانیان ارائه و بااشاره به اینکه طی یکسال اخیر ورود اتباع ایرانی به عمان مشمول لغو روادید شده است، تاکید کرد :با تعامل و همکاری مثبت وموثر با مقامات عمان، تمهیدات بیشتری برای حضور وفعالیت ایرانیان در عمان فراهم شود.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :