واکنش ایران به ادعای آزار جسمی بازرسان آژانس

۲۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۰۰۶۰۸۰ سرخط اخبار

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سیاست حفاظتی تاسیسات هسته‌ای از چند ماه پیش بهبود یافته و تغییر کرده است؛ این سیاست‌ها و تدابیر و اقدامات جدید حفاظتی شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است.

به گزارش ایسنا، کاظم غریب آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در واکنش به ادعای آزار جسمی بازرس زن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ادعاهای کذب برای شلوغ سازی و پرونده سازی در آستانه نشست شورای حکام است.

وی گفت: متاسفانه چندین مورد عملیات‌های تروریستی و خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای تروریستی داشته‌ایم، برای همین سیاست حفاظتی تاسیسات هسته‌ای از چند ماه پیش بهبود یافته و تغییر کرده است؛ این سیاست‌ها و تدابیر و اقدامات جدید حفاظتی شامل چگونگی بازرسی از بازرسان آژانس هم شده است.

غریب آبادی تصریح کرد: این سیاست‌ها به آژانس ابلاغ شده و این تدابیر حفاظتی نیز در حال بهبود هست و ما با آژانس در حال رایزنی هستیم.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: از آژانس انرژی اتمی خواسته ایم تا به بازرسان خود توصیه کند نهایت همکاری با مامورین حفاظت تاسیسات هسته‌ای را به خاطر حساسیت موضوع و سوابق خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای، داشته باشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی خاطرنشان کرد: طبیعتاً بازرسان وقتی چنین اقدامات را با بازرسی‌های پیشین در تاسیسات اتمی مقایسه می‌کنند، چنین فکر می‌کنند که شاید اقدامات در راستای آزار جسمی آنها است، در حالیکه چنین چیزی نیست و اقدامات برای حفاظت از تاسیسات هسته‌ای ما است و اگر مورد شکایتی باشد ما بررسی خواهیم کرد همانطور که اگر ما شکایتی داشته باشیم به آژانس ابلاغ می‌کنیم.
انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :