گردشگری در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۵ کد : ۲۰۰۴۹۶۶ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزرات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مجید نصیرایی در تشریح، دستور کار امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون بحث و بررسی برنامه‌های پیشنهادی عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.
نماینده فردوس، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شروع جلسه اقای ضرغامی برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت کاری خود را برای وزراتخانه مربوطه پیشنهاد دادند و در ادامه نشست اعضای کمیسیون فرهنگی پرسش‌ها، دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها خود را که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتند، مطرح کردند.
نصیرایی تاکید کرد: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون ضرورت تعریف یک مدل استاندارد برای حضور گردشگران خارجی به کشور پیشنهاد دادند و مقرر گردید مدلی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حضور گردشگران تعریف شود.
وی ادامه داد: با ارتقای صنعت گردشگری به عنوان صنعت درجه یک این صنعت در رونق اقتصادی نقش موثر و پررنگی دارد و باید به مشاهیر و مفاخر کشور به عنوان پشتوانه‌های فرهنگی و ایرانی توجه ویژه‌ای شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: در پایان جلسه مقرر گردید وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی درباره اصلاح ساختار و سیستم مدیریتی این وزارتخانه برنامه‌ای ارائه دهد و همچنین قرار شد نمایندگان سوالات پیشنهادی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا وزیر پیشنهادی پاسخگوی آن‌ها باشد.


نظر شما :