واکنش قالیباف به عکس مشترک سفرای روسیه و انگلیس

۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۱ کد : ۲۰۰۴۹۱۹ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی، عکس مشترک سفرای روسیه و انگلیس و بازسازی کنفرانس تهران در سال ۱۹۴۳ را دور از ادب دیپلماتیک توصیف کرد و خواستار پیگیری این موضوع از سوی وزارت امور خارجه شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اقدام دور از ادب دیپلماتیک و نامناسب سفرای دو کشور روسیه و انگلستان باید به سرعت توسط وزارت خارجه پیگیری شود. ‏هر دو سفیر باید فوراً به طور رسمی بابت اقدام انجام شده عذرخواهی کنند، در غیر اینصورت واکنش قاطع دیپلماتیک ضروری خواهد بود.»

ساعاتی قبل عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران منتشر شده بود و در کنار آن عکسی قدیمی از چرچیل، روزولت و استالین در همان محل یعنی ساختمان سفارت شوروی سابق در تهران قرار داده شده بود.

انتهای پیام


( ۵ )

نظر شما :

سحرخیز ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۳
وقتی کشوری بخشی از مردم خود را نادیده بگیرد، کار می افتد به دست دیگران.
نمکی ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۲
این هم نمونه جدیدی از شیطنت ارامنه نمک نشناس میباشد،که در تاریخ پانصد ساله اخیر ایران مرتکب شده ،وموجب جنگهایی فی مابین عثمانی و روس ایران وحتی در جنگ جهانی اول که یکی از عللش ماجراجوییهای ارامنه بود،موجب اشغال ایران توسط توسط متفقین روس وانگلیس گردید وباعث قحطی وشهادت بیش از ۷ میلیون ایرانی از گرسنگی گردید، وداستان به توپ بستن مجلس،ودو زن ارمنی،ومجسمه پاسکویج در میدان مرکزی ایروان(به عنوان قهرمان ملی ارامنه) ومسبب قراردادهای ننگین ترکمنچای وگلستان. وحالا هم جناب سفیر که اصلیت ارمنی دارد چنین عکس معنی داری را به نمایش گذاشته که یاد اور خاطرات تلخ اشغال ایران در جنگ جهانی دوم است.