رئیس سازمان سیا در راه تل آویو؛ ایران محور اصلی مذاکرات

۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۱ کد : ۲۰۰۴۸۸۴ سرخط اخبار

میدل ایست نیوز: پایگاه اسرائیلی «والا» خبر داد که قرار است «ویلیام برنز»، مدیر دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) برای بررسی پرونده ایران امروز (سه‌شنبه 10 اوت) وارد تل‌آویو شود.

این پایگاه افزوده که محور اصلی مذاکرات برنز در تل آویو موضوع حمله به کشتی اسرائیلی «مرسر استریت» در دریای عمان در دو هفته پیش است.

به گفته این پایگاه اسرائیلی این سفر در حالی انجام می‌شود که در پی اتهاماتی که اسرائیل متوجه ایران در حادثه حمله به این کشتی کرده تنش‌ها میان ایران و اسرائیل بالا گرفته است.

منابع آگاه اسرائیلی به این پایگاه گفته‌اند که برنز با «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل، و «داوید برنیع»، رئیس موساد، و چند مقام بلندپایه امنیتی دیگر در اسرائیل دیدار و درباره پرونده هسته‌ای ایران و فعالیت‌های ایران در آب‌های منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.

این پایگاه افزوده که مقامات اسرائیلی می‌خواهند بدانند که برنامه دولت امریکا برای ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران در دولت جدید ابراهیم رئیسی چیست.

شب گذشته «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه امریکا، در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله به کشتی «مرسر استریت» با تکرار اتهامات علیه ایران به دست داشتن در این حادثه تأکید کرد که جهان نباید اجازه دهد که ایران از «مجازات فرار کند».

او گفت که همه کشورها باید با عاملان این حادثه برخورد کنند و بی پاسخ گذاشتن این حادثه دیگران را هم به انجام اقدامات مشابه تشویق می‌کند.

همزمان اعلام شده که برنز در سفر خود به منطقه به رام‌الله نیز خواهد رفت و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، دیدار خواهد کرد.


( ۲ )

نظر شما :