هاوانا: آمریکا با تحریم‌ پلیس، دنبال توجیه محاصره کوبا است

۰۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۲۰۰۴۵۳۸ سرخط اخبار

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا اقدام جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مخالفان کوبایی و اعمال تحریم علیه پلیس کوبا را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا اقدام جدید آمریکا علیه این کشور در اعمال تحریم علیه پلیس کوبا را محکوم و آن را اقدامی در جهت توجیه ادامه محاصره غیرقانونی کوبا توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه محاصره واشنگتن علیه کوبایی‌ها و اعمال فشارها علیه این کشور، روز جمعه (دیروز) «پلیس ملی انقلابی کوبا»، فرمانده این نیرو و معاون او را تحریم کرد.

 «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در رد این اقدام آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «من قاطعانه اقدام ایالات متحده در قرار دادن نام پلیس ملی انقلابی (کوبا) و دو رهبر آن در لیست‌های غیرقانونی را رد می‌کنم. از این اقدامات خودسرانه به همراه انتشار اطلاعات و اخبار غلط و تجاوزگری برای توجیه محاصره غیرانسانی کوبا استفاده می‌شود».

روز گذشته جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با تعدادی از فعالان کوبایی مخالف دولت این کشور دیدار کرد و به آنها وعده داد، واشنگتن به اعمال تحریم‌ها علیه دولت کوبا ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه کوبا این دیدار بایدن را توجیهی برای سیاست تغییر رژیم آمریکا علیه کوبا خواند.

آمریکا هفته گذشته نیز سران ارتش و وزارت کشور کوبا را به بهانه نقش داشتن آنها در «سرکوب و نقض حقوق بشر» تحریم‌هایی اعمال کرد.


نظر شما :